Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

SSD och orginal disk


mickesyd

Rekommendera Poster

Hej, jag har fått en ssd disk installerad på min några år gamla macbook. orginaldisken är också kvar för att användas för lagring. I nuläget ligger hela hårddiskinnehållet både på ssd och orginaldisken, vilket innebär att jag behöver rensa bort dubbleringen. Så min fråga är , hur gör jag bäst för att rensa bort dubbleringen av hårdisken och hur lägger jag upp program, musik bilder etc sedan för att utnyttja ssd disken och orginalhårddisken på bästa sätt ? Tack på förhand för hjälpen.

 

Micke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du redan för över det du vill ha till SSD-disken så är det ju enklast att helt enkelt formatera om om hårddisken, det gör du i Skivverktyg som du hittar i mappen Verktygsprogram i din programmapp.

 

Du ska formatera disken så den får filsystemet Mac OS Extended, journalförd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du redan för över det du vill ha till SSD-disken så är det ju enklast att helt enkelt formatera om om hårddisken, det gör du i Skivverktyg som du hittar i mappen Verktygsprogram i din programmapp.

 

Du ska formatera disken så den får filsystemet Mac OS Extended, journalförd.

Tack, hur fördelar jag bäst program, system bilder ,musik och annat mellan ssd och den gamla hårddisken efter formateringen ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, hur fördelar jag bäst program, system bilder ,musik och annat mellan ssd och den gamla hårddisken efter formateringen ?

Slå ihop SSD:n och den vanliga disken i en FusionDrive så slipper du tänka på fördelning om disken sitter i en optibay.

Båda diskarna raderas dock under processen när FusionDrive skapas.

http://www.macworld.com/article/2014011/how-to-make-your-own-fusion-drive.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...