Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tappar WiFi Macbook Pro


avocado26

Rekommendera Poster

Hejsan

 

Någon som stött på problem med att er Macbook Pro tappar kontakt med de trådlösa nätverket. Min gör det ganska ofta för att sedan hitta tillbaka antingen av sig självt eller att man går in på "Nätverks och delningscenter" och klickar på krysset.

 

Jag har byggat mitt teliamodem med en Apple Airport Extreme och utökat nätverket med en Airport Express. Det är främst i W7 som jag upplevt problemen med att den tappar Wi-Fi. Uppgraderade nyligen drivrutinerna i bootcamp.

 

Någon som har några ideer varför det beter sig på detta sätt?

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att ditt modem och Extreme är sammankopplade med kabel. Hur är Expressen ansluten? Trådlöst? För bästa trådlösa prestanda (hastighet och signal på nätverket) så bör Expressen anslutas med kabel (nätverkskabel eller via HomePlug) och ställas in som accesspunkt.

 

Om du stänger av Expressen, blir det någon skillnad med MBP då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att ditt modem och Extreme är sammankopplade med kabel. Hur är Expressen ansluten? Trådlöst? För bästa trådlösa prestanda (hastighet och signal på nätverket) så bör Expressen anslutas med kabel (nätverkskabel eller via HomePlug) och ställas in som accesspunkt.

 

Om du stänger av Expressen, blir det någon skillnad med MBP då?

 

MItt modem är ansluten till Extreme med kable och expressen är ansluten trådlöst men inte provat att stänga av den. MBP tappar även WiFi på ovanvåningen precis där min Airport Extreme står så det borde inte ha med det att göra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...