Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Riktigt trött på min A-TV och MBPr 15" !


raubtier76

Rekommendera Poster

raubtier76

Ursäkta min frustration,men är förbannat upprörd just nu! Att använda airplay är totalt hopplöst numera,bara hackar o har sig hela tiden,oavsett om jag bara spelar upp musik (från datorn) eller kollar film/youtube!! kör jag via iphone funkar det perfekt utan hack/lagg men via datorn är bara att glömma! Hade innan en mb air 11" (2011) inga problem,då funkade det bra,men med min retina med tusen gånger bättre prestanda så är det tack o hej! är det någon som kan förklara vad som inte lirar ihop med min retina?? har gjort allt! säker start mm...startat om router,ATV,allt är uppdaterat mm...ATV:n är det inget fel på iaf då det funkar klockrent med mina andra IOS-enheter,så måste ju vara nåt med min retina som jävlas! eller?? vore otroligt tacksam om någon här har nån lösning eller åtminstonde en förklaring varför det inte lirar med retinan! annars är det väl bara o slänga ut atv:n (då den ändå inte fyller nån funktion ihop med min macbook) o köpa en HDMI-kabel,men vill helst slippa ha massa kablar dragandes över hela golvet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

raubtier76

Ingen som har nån logisk förklaring?? imponerande...Sirknasen?? DU har säkert nån bra lösning/förklaring! ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

raubtier76

är det ingen med liknande problem som hittat en lösning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad kör du trådat och vad kör du trådlöst?

 

Kabel är kung. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

raubtier76

Vad kör du trådat och vad kör du trådlöst?

 

Kabel är kung. :)

tack märkte detta! kör nu med kabel till atv:n då funkar det galant igen,tråkigt bara o behöva dra en kabel igen när det funkade så bra innan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vara så att en av dina grannar skaffat trådlöst nätverk eller bytt kanal så att det stör ditt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

raubtier76

Kan vara så att en av dina grannar skaffat trådlöst nätverk eller bytt kanal så att det stör ditt.

inte omöjligt,känner inte mina grannar så har ingen aning...jag har förövrigt testat byta kanal flera ggr utan nån förbättring,men nu funkar det klockrent med kabel,så får väl känna mig besegrad av kablen denna gång :-)

tycker dock det är konstigt att det funkar umtärkt med iphone o ipad,men inte med macen...(utan kabel till ATV:n...),sämre/känsligare nätverkskort i macen kanske??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...