Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Program för hantering och publicering av multipla dokument...


Gäst anonymacy

Rekommendera Poster

Gäst anonymacy

Hallojse:

 

Jag letar efter ett bra program där jag kan skapa publikationer så att de är lätt att i efterhand byta ut delar av innehållet. I det aktuella fallet en arbetsbeskrivning- och arbetsmanual som skall ges till nya anställda (inom vården).

 

- Jag vill att slutresultatet lätt skall vara snyggt på såväl platta, telefon som dator. Det ska vara sökbart och man skall kunna hoppa till ett kapitel genom att klicka i innehållsförteckningen...

- Eftersom jag vill kunna inkludera flera lokala vårdprogram hoppas jag att kunna infoga filer som presenteras såsom de ser ut utskrivna men att jag lätta skall kunna byta ut filen ungefär som man byter ut ett kapitel... (se nederst)

 

-> Provade iBooks Author som verkade lovande men begränsas starkt av att man inte kan importera PDF (?) och är begränsad till att redigera i IBA-format... Dessutom har det inte fått så mycket uppmärksamhet sedan release...

-> Provar nu Acrobat DC vilket skryter med funktioner som "kombinera dokument" och som ser väldigt bra ut; men jag fattar inte hur jag skall kunna lägga över mitt arbetsmaterial till Document Cloud annat än att via deras klumpiga gränssnitt importera ett dokument åt gången...

 

 

EX:

 

TITEL/FRAMSIDA

1.1 Lorem ipsum bla bla bla

2.1 Lerem ipsum bla bla bla

3.2 Om våra Vårdprogram lorem ipsum...

3.2.1 <VårdprogramA.docx>

3.2.2 <VårdprogramB.docx>

3.2.3 <VårdprogramC.pdf>

4.1 Appendix

4.1.1 Vårdhandboken.pdf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst anonymacy

 

Hm. Jo det verkar definitivt vara så. Men förutsätter att man jobbar med XML. Blir trögt att börja i ändan med att lära sig programmera vilket blir svårt att hinna till på fredag; samma sak med att anställa någon :-) Hade hoppats på att det fanns något enklare och lite billigare :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att man KAN använda XML-dokument betyder inte att du MÅSTE peta i dem själv. :)

 

Men visst, om det ska vara klart på fredag så är kanske inte ett så kompetent/avancerat program som FrameMaker rätt lösning. Det är alltid en viss inlärningströskel på avancerade program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst anonymacy

Nja - det behöver inte vara klart på Fredag... det behöver inte bli klart alls om jag inte tror att resultatet lever upp till förväntningarna. Jag gör det mest för att lära vad som finns och hur saker fungerar...

 

Det stora riktiga problemet som jag försöker lära min saker kring är hur min arbetsgivare hanterar dokumentationsprocesser och vilka konsekvenser det får för användarna...

 

Så det var absolut ett bra tips i det avseendet inser jag nu efter ett par youtube-klipp på ämnet Framemaker...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...