Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köpa Mac Mini - sia om framtiden...


Gäst anonymacy

Rekommendera Poster

Gäst anonymacy

Tjenixen.

 

Har återupptäckt hur skönt det är att sitta framför en stationär dator sedan jag köpte extern skärm till min MBP och har sedan dess funderat på en Mini... Blev dock besviken på L'14 releasen. Övriga industrin lägger rätt stort intresse på stationära med liten footprint ex BRIX och NUC. Själv har jag skaffat en NUC och tror att dessa system kommer innebära en nyrenässans för den stationära datorn. Men Apple verkar inte vara särskilt intresserade eller framåt på området - tex har Minin enbart mekanisk disk i instegsmodellen? Hallå Apple - 2015 ringde och sa åt er att skärpa till er...

 

Nåväl - nu undrar jag vad folk tror om nästa release. Kommer den till hösten tillsammans med Skylake? Vad hoppas ni på för förändringar? Och framförallt - tror ni att det är värt att vänta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt jag har läst om Skylake tyder på att det blir ett ganska stort tekniksteg. Frågan är bara om Apple är för snålt för att implementera alla fördelar fullt ut som DDR 4. Med tanke på att iMac och Minin har mekanisk hårddisk och dessutom 5400-varvare som är stenålder idag, så verkar det inte så hoppfullt. Förmodligen får MacPro hela klabbet direkt och sen MacBook Pro 15" samma teknik. Dessa två är ju renodlade proffsprodukter och priset spelar inte så stor roll. Värstingmodellen av iMac 27" kanske får hela klabbet. Sen är ju frågan vad som händer med de mellandyra konsumentprodukterna och de billigare konsumentprodukterna. Apple har ju visat att prestanda inte är viktigt för oss. Men dyrt är det ändå. Tja. Vem vet. Jag är mer tveksam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst anonymacy

Vetisjutton om det kommer finnas Xeon-processorer från start? Tänker att de säkerligen börjar med de energisnåla M/Y/U-processerorerna samt ev ett par standard prollar i i3-i5 segmentet ungefär som de gjorde med Broadwell.

 

Xeon, i7 och K varianter lär dröja till senare? Därför tror jag att man kan hoppas mer på en Mini-uppdatering än en Pro-uppdatering redan i höst... Pro kan med en god portion tur komma till jul?

 

Eller är jag helt ute och cyklar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem vet? Din gissning är lika bra som någon annans. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...