radiuz Postad 10 Maj, 2015 Share Postad 10 Maj, 2015 Hej, Försöker att ställa in så att jag kan ringa direkt från min MBP men får inte det att fungera, det har funkat tidigare men sen slutade det plötsligt att fungera och kan inte hitta orsaken. iCloud är aktivt på både min iPhone & MBP och kontakter är också vald att synka på båda enheterna. Men när jag öppnar kontakter på MBP så finns bara en kontakt i listan, nämligen mitt eget nummer. Vad gör jag för fel? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
davidredjoy Postad 11 Maj, 2015 Share Postad 11 Maj, 2015 Hej, Försöker att ställa in så att jag kan ringa direkt från min MBP men får inte det att fungera, det har funkat tidigare men sen slutade det plötsligt att fungera och kan inte hitta orsaken. iCloud är aktivt på både min iPhone & MBP och kontakter är också vald att synka på båda enheterna. Men när jag öppnar kontakter på MBP så finns bara en kontakt i listan, nämligen mitt eget nummer. Vad gör jag för fel? Gå in i FaceTime på din Mac, öppna inställningar och se till så att "iPhone-mobilsamtal" är i kryssat där (se bifogad bild nedan). Då ska du kunna ta emot, och ringa med din Mac. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
radiuz Postad 11 Maj, 2015 Författare Share Postad 11 Maj, 2015 Gå in i FaceTime på din Mac, öppna inställningar och se till så att "iPhone-mobilsamtal" är i kryssat där (se bifogad bild nedan). Då ska du kunna ta emot, och ringa med din Mac. Det är det som är så konstigt, jag har den rutan ikryssad men får ända inga samtal till Macen. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Telly82 Postad 11 Maj, 2015 Share Postad 11 Maj, 2015 Prova en säker start och sedan starta om som vanligt innan du testar igen: https://forum.macworld.se/topic/129367-detta-aer-saeker-start-safe-boot/ Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
davidredjoy Postad 11 Maj, 2015 Share Postad 11 Maj, 2015 Det är det som är så konstigt, jag har den rutan ikryssad men får ända inga samtal till Macen. Kolla så att du även har i bockat på din iOS-enhet att den får användas att ringa med för andra enheter? (se bild nedan) Kolla även att (som den säger där) att du har båda enheterna anslutna till samma wifi också, utöver iCloud... Gör annars som Telly säger, testa även logga ut ur iCloud på båda enheterna och sen logga in igen för att se om det kanske hjälper dem att hitta varann... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
radiuz Postad 13 Maj, 2015 Författare Share Postad 13 Maj, 2015 Ok, har nu testat lite olika saker men inget verkar hjälpa, -Har gjort säker start, ingen skillnad -Har loggat ur iCloud på båda enheterna och loggat in igen, hjälpte inte -Har kollat så att inställningarna för Facetime möjliggör samtal mellan enheterna men utan resultat. Varje gång jag försöker att ringa ett samtal från Macen så kommer ett felmeddelande upp som säger att min Mac & iPhone måste vara i samma wi-fi nätverk? Dom är redan anslutna till samma wi-fi nätverk så jag förstår inte varför det inte fungerar.. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Arkiverat
Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.