Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ringa kontakter från direkt Mac


radiuz

Rekommendera Poster

Hej,

 

Försöker att ställa in så att jag kan ringa direkt från min MBP men får inte det att fungera, det har funkat tidigare men sen slutade det plötsligt att fungera och kan inte hitta orsaken.

 

iCloud är aktivt på både min iPhone & MBP och kontakter är också vald att synka på båda enheterna. Men när jag öppnar kontakter på MBP så finns bara en kontakt i listan, nämligen mitt eget nummer.

 

Vad gör jag för fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

davidredjoy

Hej,

 

Försöker att ställa in så att jag kan ringa direkt från min MBP men får inte det att fungera, det har funkat tidigare men sen slutade det plötsligt att fungera och kan inte hitta orsaken.

 

iCloud är aktivt på både min iPhone & MBP och kontakter är också vald att synka på båda enheterna. Men när jag öppnar kontakter på MBP så finns bara en kontakt i listan, nämligen mitt eget nummer.

 

Vad gör jag för fel?

 

Gå in i FaceTime på din Mac, öppna inställningar och se till så att "iPhone-mobilsamtal" är i kryssat där (se bifogad bild nedan). Då ska du kunna ta emot, och ringa med din Mac.

 

post-74999-0-26475400-1431360307.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Gå in i FaceTime på din Mac, öppna inställningar och se till så att "iPhone-mobilsamtal" är i kryssat där (se bifogad bild nedan). Då ska du kunna ta emot, och ringa med din Mac.

 

 

Det är det som är så konstigt, jag har den rutan ikryssad men får ända inga samtal till Macen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

davidredjoy

Det är det som är så konstigt, jag har den rutan ikryssad men får ända inga samtal till Macen.

 

Kolla så att du även har i bockat på din iOS-enhet att den får användas att ringa med för andra enheter? (se bild nedan)

 

post-74999-0-76412500-1431383201_thumb.png

 

Kolla även att (som den säger där) att du har båda enheterna anslutna till samma wifi också, utöver iCloud...

 

Gör annars som Telly säger, testa även logga ut ur iCloud på båda enheterna och sen logga in igen för att se om det kanske hjälper dem att hitta varann...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, har nu testat lite olika saker men inget verkar hjälpa,

 

-Har gjort säker start, ingen skillnad

-Har loggat ur iCloud på båda enheterna och loggat in igen, hjälpte inte

-Har kollat så att inställningarna för Facetime möjliggör samtal mellan enheterna men utan resultat.

 

Varje gång jag försöker att ringa ett samtal från Macen så kommer ett felmeddelande upp som säger att min Mac & iPhone måste vara i samma wi-fi nätverk?

Dom är redan anslutna till samma wi-fi nätverk så jag förstår inte varför det inte fungerar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...