Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Macbook air hänger sig


andersson33

Rekommendera Poster

andersson33

Hej! Har sökt hela kvällen på olika sidor men hittar ingen som har exakt samma problem så försöker här!
Min macbook (köpt 2014) hänger sig när jag kollar på film på internet (safari).
Helt plötsligt så hänger sig datorn och badbollen kommer upp och snurrar … Det enda jag kan göra då är att stänga av/starta om. Nu senast kom det inte ens upp en badboll eller någonting så var tvungen att stänga av.
precis innan datorn stängs av så kommer det upp en ruta där det står något i stil med "Warning, your computer has been infected …" men har inte hunnit läsa klart.
vet någon vad jag behöver göra? Det verkar hända allt oftare och det har bara hänt när jag kollar på film på olika sidor (vet inte om jag kanske fått något virus pga popup-sidor osv)
Tacksam för all hjälp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Har sökt hela kvällen på olika sidor men hittar ingen som har exakt samma problem så försöker här!

Min macbook (köpt 2014) hänger sig när jag kollar på film på internet (safari).

Helt plötsligt så hänger sig datorn och badbollen kommer upp och snurrar … Det enda jag kan göra då är att stänga av/starta om. Nu senast kom det inte ens upp en badboll eller någonting så var tvungen att stänga av.

precis innan datorn stängs av så kommer det upp en ruta där det står något i stil med "Warning, your computer has been infected …" men har inte hunnit läsa klart.

vet någon vad jag behöver göra? Det verkar hända allt oftare och det har bara hänt när jag kollar på film på olika sidor (vet inte om jag kanske fått något virus pga popup-sidor osv)

Tacksam för all hjälp

Du har bara råkat ut för det senaste "modet" aggressiv nätreklam. Det är än så länge helt ofarligt men vääääldigt irriterande. Din datorn har inte alls drabbats av något mer än en skrämselatack så du ska installera nåt skit som förmodligen kan göra dig ganska besviken........ Adware Medic is the shit

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...