Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Datormodell? MBA 13 tum mitten 2011


kiplon

Rekommendera Poster

Hur jag letar så hittar jag inte vilken datormodell min dator har.

post-67957-0-35254900-1429538769.png

 

Tänkte byta batteri och behöver veta det:

 

post-67957-0-88098300-1429538812_thumb.png

 

Om jag har fattat rätt så heter batteriet iaf A1369 ? Men blir osäker?

 

Under äppelmenyn; Om den här datorn -> Mer info... och jag borde kunna se vad datormodellen heter? Letade under systemrapport, men ingenting som påminner om de modellnamn som exv http://www.datorbatteributiken.se/ArticleGroup/Models/288?modelID=2573 radar upp.

 

Är också tacksam över erfarenheter av batteribyte, är man exv dumsnål om man inte köper original?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

brukar stå på undersidan av datorn vilken modell det är...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

brukar stå på undersidan av datorn vilken modell det är...

...och där står A1369.

 

Ja, jag säger då det.... så enkelt var det. Som jag letade i alla möjliga digitala vrår, så var det bara att vända på den...

:dumstrut::whistling::)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...och där står A1369.

 

Ja, jag säger då det.... så enkelt var det. Som jag letade i alla möjliga digitala vrår, så var det bara att vända på den...

:dumstrut::whistling::)

alltid lär man sig nåt nytt! ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde även gå att se om du går in under systeminformation om mitt minne inte sviker mig helt, har ingen mac att dubbelkolla med för tillfället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde även gå att se om du går in under systeminformation om mitt minne inte sviker mig helt, har ingen mac att dubbelkolla med för tillfället.

Finns ju en funktion under Den här datorn, som heter Systemrapport. Och hur jag har letat där, men icke.

Sen finns det ju supportstället

post-67957-0-54192900-1429547626_thumb.png

 

Men när jag klickar där så kommer jag till https://support.apple.com/sv_SE/specs och där kan man leta hur länge som helst utan att hitta just min MBA, många MBA finns där men inte just min konstigt nog. Eller annars är jag ett blindstyre ;)

 

Så då sökte jag på "MacBook Air, 13 inches, mid 2011" och Apple ger ingen träff däremot Everymac och där kom jag fram till A1369, men vågade inte riktigt lita på att jag fattat rätt. Trodde det var batterinamnet och inte datormodellen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håll nere Alt + klicka på äpplet/Systeminformation/Maskinvara/Maskinvaruöversikt/Modellidentifierare.

Står inte modellnamnet där?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Håll nere Alt + klicka på äpplet/Systeminformation/Maskinvara/Maskinvaruöversikt/Modellidentifierare.

Står inte modellnamnet där?

 

Nej, inte vad jag kan se?

 

post-67957-0-56198400-1429549666.png

 

Alt behöver inte användas, det är samma väg till Systemrapport utan Alt. Den sökväg som du beskriver kan jag inte se.

Den enda skillnaden Alt ger är att det står "Systeminformation" istället för "Den här datorn" i Äpplemenyn. Sen är det samma info.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det förstår jag inte. Det borde se ut som i #6 om du inte håller nere alt.

Hur som helst, kopiera det som står under Modellidentifierare och klistra in under sök i Mactracker/All Models så kommer samtliga uppgifter om din dator fram.

 

 

Tack, mactracker hette programmet som jag så letade i mitt minne efter, men inte kom ihåg.

 

Tack !

 

och fick det bekräftat det jag eg redan visste

post-67957-0-85806200-1429557115_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eller så vänder man helt enkelt på datorn som jag tipsade om innan,är väl lättast? :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...