Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem om Nikons ViewNX2...?


Maddog63

Rekommendera Poster

Hallå!

Nu när Apple ska slopa Iphoto och ersätta med ett nytt program som heter Bilder,så blir det alltså uppgradering till våra datorer.

Men vad händer då om man behåller Nikons program under uppgradering från Apple?

Påverkas det av under självaste uppgraderingen?

Ska jag slopa Nikons program innan uppgraderingen från Apple?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja vad skulle hända. Ingenting naturligtvis eftersom dom inte har något med varandra att göra. Du får helt enkelt välja vilket av dom du ska använda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå!

Nu när Apple ska slopa Iphoto och ersätta med ett nytt program som heter Bilder,så blir det alltså uppgradering till våra datorer.

Men vad händer då om man behåller Nikons program under uppgradering från Apple?

Påverkas det av under självaste uppgraderingen?

Ska jag slopa Nikons program innan uppgraderingen från Apple?

Bilder kommer att släppas på App Store i samband med att OS X 10.10.3 släpps. Du måste inte använda Bilder om du inte vill, lika lite som man idag måste använda iPhoto. Se Bilder som ett erbjudande från Apple, en applikation som synkar med Bilder-applikationen i iPhone och iPad genom Bilder i iCloud.

 

När du har hämtat hem Bilder så kommer du att kunna läsa in och uppgradera ditt iPhoto eller Aperture-bibliotek till Bilder. Bilder är alltså kompatibelt med iPhoto och Apertures bildbibliotek. Det påverkar inte några andra bildbibliotek eller bilder du har i datorn, eller andra bildprogram eller mjukvaror.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okey...tack för svaren!

Jag bör påpeka här en annan sak till:

När jag skulle prova med att ladda ner bildfiler från kameran till iphoto,så kopplades Nikons ViewNX2 in automatisk och bilderna laddades ner där istället.

Vad kunde detta beror så på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nikon Transfer programmet är förvald för att hämta dina bilder från din kamera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...