Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hitta min mac i nätverket


barmaster

Rekommendera Poster

Hej.

 

Jag har en 2st mackbook pro och en imac här hemma. Jag är ingen nätverkskille och så fort det kommer till det så tycker jag att jag har div olika problem. Förut så såg jag mina andra datorer till vänster i finderfönstret och jag kunde då ansluta till tex min imac antingen det jag valt att dela ut eller dela skärmen.

 

Nu har dock dessa ikoner försvunnit sedan någon vecka och jag förstår inte hur /vart jag ska gå för att få tillbaka dessa genvägar till finder.

 

Skulle bli jätte tacksam om någon på ett enkelt sätt kunde vägleda mig hur jag ska fixa till detta för mig obegripliga problem :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För muspilen över "Delat" i vänsterspalten i Finder-fönstret. Till höger ska det nu komma upp "Visa" - klicka på det.. "Delat" är rubriken för de resurser som är utdelade på nätverket.

Om inget dyker upp fast du har angett att Delat ska visas, så får du i Finder - Inställningar - Sidofältet se till så att alternativen för Delat är ibockade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För muspilen över "Delat" i vänsterspalten i Finder-fönstret. Till höger ska det nu komma upp "Visa" - klicka på det.. "Delat" är rubriken för de resurser som är utdelade på nätverket.

 

Om inget dyker upp fast du har angett att Delat ska visas, så får du i Finder - Inställningar - Sidofältet se till så att alternativen för Delat är ibockade.

Tack för svar. Grejen är det att jag ser rubriken delat och jag ser även min dator som jag för stunden använder som en enhet. Men jag vill se mina övriga datorer som jag tidigare kunde. Något mer förslag till en som inte begriper? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rubriken delat finns alltid där, oavsett om du visar det som finns under delat eller inte. Rubriken försvinner inte. Men markera rubriken och välj "Visa" så ska enheterna träda fram under rubriken. Och om de inte gör det, så gå in under Finder - Inställningar - Sidofältet och där ska alla val vara ibockade för delat. Och om det fortfarande inte syns någonting, då får du gå in i dina andra datorer och kolla så de verkligen är utdelade på nätverket.

Du kanske har uppdaterat datorerna nyligen och då har gått in i en utgångsinställning som innebär att delning är av och då får man slå på den igen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du hade rätt. Det var något som var galet i själva utdelningen. Har inte rört det så jaghar ingen förklaring till varför det var ändrat. Men nu funkar det som det ska igen . Tusen tack för att du tog dig tid att hjälpa mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...