Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

problem med dockan


Lester Holmberg

Rekommendera Poster

Lester Holmberg

Försöker flytta ett program till dockan men den ger inte plats för detta varför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är på rätt sida av avgränsaren på högerkanten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starta programmet. Högerklicka på programmet i Dock och välj "Behåll i Dock".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Docken har två fält. Den till vänster är för program och den till höger om skiljestrecket är för mappar och dokument samt papperskorgen. Detta gäller om du har en liggande dock, om du har en stående dock så är det ovanför strecket som är för program och under strecket som är för mappar och dokument. Program kan endast dras in bland program, och mappar och dokument kan endast dras in bland mappar och dokument.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lester Holmberg

jag har bara program i dockan, kan därför inte högerklicka programmet i dockan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara program, inte ens en papperskorg? Då är något fel med dockan... Men du ska kunna högerklicka på alla program som ligger i dockan, och få upp en liten meny. Om det inte fungerar för dig... Ja du har ju haft återkommande fel med ditt system, så jag tror fortfarande på att det är dags för en ominstallation av systemet, reparation av skivbehörigheter och så en reparation och koll av hårddisken.

Starta datorn med cmd plus R. Detta tar dig in i återställningspartitionen. Kör koll och reparation av hårddisken i skivverktyg, kör reparation av skivbehörigheter, och sedan kör en installation av OS X - detta ger dig en ny systemmapp. Det som är utanför systemmappen påverkas inte.

Starta sen som vanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lester Holmberg

jag har finder, App store, Dashboard, systeminställningar och papperskorg + en massa program

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så fort ett program startas så visas det i Dock. Det finns inget sätt att hindra det.

 

Högerklicka på programmet i Dock och välj "Behåll i Dock". Då finns det i Dock även när det inte körs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har finder, App store, Dashboard, systeminställningar och papperskorg + en massa program

Det räcker inte att högerklicka, man får högerklicka och hålla inne en stund ... alt. ctrl-klicka.

 

Ett sätt att lägga till saker är att dra ner dem i Dock'en direkt från programfoldern. Ett annat är att starta programmet så det dyker upp där och sen dra det till vänster dit man vill ha det... el som sagt att höger/ctrl-klicka på det och välja att behålla i Dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...