Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Välja målmapp vid spara eller spara som


figge

Rekommendera Poster

Finns det något sätt att, direkt i rutan där man namnger en fil vid spara eller spara som, även ange sökväg till mappen där man vill att filen ska hamna, eller är man tvungen att ange målmappen genom att leta reda på den i Finder genom att klicka sig fram? Försöker jag skriva sökväg på det vanliga sättet med kolon i namnrutan förvandlas detta till ett bindestreck.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju ange några favoritmappar i sidorutan i Finder. De kommer sedan upp i spara-rutorna.

 

Eller så kan du köpa DefaultFolder X.

http://www.stclairsoft.com/DefaultFolderX/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du har en liten dropdownmeny med dina senaste sparade platser i listan.

 

om du har mappen i närheten kan du ta den o dra till spara dialogrutan så kommer du automatiskt direkt till rätt sökväg för den mappen.

 

nått av de tipsen kanske känns ok?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren, men det jag letar efter är ett sätt att välja målmapp med samma textsträng som jag namnger mina skannade pdf:er med. Jag har ett applescript i FileMaker som sätter igång min dokumentskanner och samtidigt lägger ett av programmet genererat dokumentnamn i urklipp som jag sen bara klistrar in i namnrutan när jag ska spara den nyskannade pdf:en. Där skulle jag även vilja lägga in en sökväg till målmappen på samma sätt, men det går förmodligen inte. Jag hade hoppats på att man kunde ange sökväg till målmappen i samma fält som man namnger dokumentet, men det är nog att fortsätta harva med Default Folder som ju fungerar rätt bra för det här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...