Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Slut på virtuellt minne


Anchezz

Rekommendera Poster

Jag har haft min skoldator sedan sjuan och jag går nu i åttan. Den har blivit blåst en gång och det var under sommarlovet.


När jag öppnar nya projekt i PS CC eller om jag ska spara en större film i iMovie kommer det upp en ruta där det står att mitt virtuella minne är fullt.



Jag har försökt att fixa det genom att rensa min dator på onödiga filer så som bilder och dokument, jag har fört över andra saker till ett USB och jag använder även Dropbox för att spara skolsaker. Jag har även gått in i startskivan och rensat med hjälp av en guide på Macs hemsida.



När det gäller PS har jag också testat att tilldela det mer minne (den hade 70% innan) så jag höjde till 100% men detta hjälpte inte heller.



Jag lämnade in min dator till IT killarna på skolon men dom verkade inte veta någonting. Vad ska jag göra för att få mer (eller iallafall rensa) virtuellt minne? Eller är det så att det inte finns något sätt och att jag måste blåsa den igen?


Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur mycket RAM-minne är installerat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur mycket RAM-minne är installerat?

4 GB (detta är en Macbook Air)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur stor är hårddisken?

 

Hur mycket ledigt utrymme har du ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 GB (detta är en Macbook Air)

Och hur mycket ledigt utrymme har du? Tänk att om du har 4GB RAM så går (potentiellt) ungf lika mkt åt på disken i VM. Skall du sen öppna en stor fil i PS eller en stor film... Har inte anv PS CC men i “vanliga” PS, så i inställningarna kan man ändra/ange/byta plats på “scratch disk”. Så har du en exten disk koppla till datorn kan du kika i inställningarna där om du kan byta till den då. Scratchdisk är som arbetsdisken för arbetet du gör. För alla temp-filer osv.

 

post-64246-0-59959400-1427220762_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur stor är hårddisken?

 

Hur mycket ledigt utrymme har du ?

Min hårddisk är 120 GB och jag har 61 GB kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min hårddisk är 120 GB och jag har 61 GB kvar.

Då har vi fått utrett det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...