Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Programmet Mail skriver trögt


Thommy

Rekommendera Poster

Min Macbook Pro för 30.000 kr beter sig som en gammal skrivmaskin från 80-talet. En sådan man skrev in texten först på ett fönster och sedan lät den skriva ut på pappret. Dessa hängde inte med när texten blev för lång mellan utskrifterna, utan man fick vänta lite tills markören kom ikapp.

 

När jag skriver ett nytt mail i programmet Mail så upphör markören ibland att skriva ut tecknen som jag skriver på tangenterna, utan kommer ikapp efter 2-3 sekunder. Precis lika dant när jag raderar. Det är oerhört frustrerande när jag sitter och formulerar en text i huvet och jag blir mycket störd av detta och kommer av mig. Det är skandalöst dåligt. Kan datorn rendera filmer på timmar så ska den för sjutton kunna skriva vanlig text utan problem.

 

Jag har OS 10.10.2 och har provat att stänga ner alla andra program och även stängt av BT och Wi-Fi så att inget annat ska störa, så varför beter den sig så här ibland?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ingen förklaring på varför, jag har aldrig råkat ut för det själv...
Men prova en säker start (shift-tangenten nertryckt vid uppstart i några sekunder, logga in i datorn sedan starta om, detta rensar äldre cachefiler).
Kan det vara någon drivrutin eller program som körs i bakgrunden som stör? Svårt att svara på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset! Jag ska prova det och se om trögheten uteblir.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kolla aktivitetskontrollen för att se om det är någon process som hängt sig eller hoggar allt ramminne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...