Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Airplay funkar inte


Hidinho

Rekommendera Poster

Har haft Apple tv sedan årsskiftet och det har fungerat felfritt. Men en dag i förra veckan gick det inte längre att använda airplay för att spela upp musik eller film genom telefonen eller paddan. Jag har startat om samtliga system, nollställt och så vidare.

 

Får fortfarande upp symbolen för airplay men det händer inget när man väljer det på telefonen/paddan.

 

Vad kan vara problemet? Hur åtgärdar jag det?

 

Tacksam för svar!

 

/Christoffer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hej,

 

Samma problem för mig. Min Apple TV3 uppdaterade sig automatiskt igår. Nu kan jag inte ansluta min Mac (Mavericks) via Air Play. Googlade runt lite och fått det att fungera med min iPhone (8.2) ifall jag samtidigt satte på Bluetooth.

 

Någon som vet om och i så fall hur man nedgraderar sin Apple tv3 till en tidigare mjukvara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Samma problem för mig. Min Apple TV3 uppdaterade sig automatiskt igår. Nu kan jag inte ansluta min Mac (Mavericks) via Air Play. Googlade runt lite och fått det att fungera med min iPhone (8.2) ifall jag samtidigt satte på Bluetooth.

 

Någon som vet om och i så fall hur man nedgraderar sin Apple tv3 till en tidigare mjukvara?

 

Går inte att nedgradera

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade samma problem på min ATV2 efter uppgradering.

Jag återställde ATV:n och gjorde en norsk reset på min iphone 6 sen funka det igen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Tuttosinistro

+1

 

Skulle köra lite stream från filmklipp som finns på datorn.

Funkar ett tag sen helt plötsligt stannar allt. Sen går det inte att få upp det mer.

Symbolen finns och båda mina ATV's dyker upp (oftast, den ena försvinner från listan emellanåt) men när jag väljer det händer inget.

 

Startat om, loggat ur/in o.s.v.

Inte gjort en nollställning av dem. Vill helst slippa det...

 

Frustrerande :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...