Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Platstjänster?


Gäst Runner

Rekommendera Poster

Gäst Runner

Är i Spanien en längre tid. Plötsligt blir en del appar helt på spanska. Inte bara reklamen.

T ex ViaMichelin och Keeper. Kollat att platstjänster är avstängt, avinstallerat appen, startat om luren och installerat apparna men det blir samma sak. Maken har en likadan iphone ( 5s ) och vi har kollat att vi har samma inställningar men han har inte samma problem med apparna. Tänkte på att det skulle ha med ipadressen men den teorin faller ju

Någon som kan veta vad som strular?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Platstjänster används för att tillåta telefonen och olika appar att se din position. Används för allt möjligt, men knappast för att automatiskt byta språkinställningar.

 

Har maken samma appar i sin telefon?

 

Jag skulle rekommendera en koll i Inställningar > Allmänt > Språk och region.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Runner

Tack för svar!

Jo de appar som krånglar har vi båda men jag har aldrig haft liknande problem på min lur. Kan ju vara så enkelt som du säger. Kollar och återkommer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Runner

Vi har samma inställningar. Region och språk svenska. Sen har vi båda lagt till spanskt tangentbord och växlar mellan dom vid behov. Nu tog jag bort spanskt tangentbord på makens lur och problemet försvann !!

Skumt ändå att det inte verkar ha någon betydelse på min lur. Båda är uppdaterade med senaste version av ios

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Funderar på om det har med prioritetsordning att göra. Om du t.ex. lagt spanska tangentbordet överst i listan på den telefonen och det då används som default.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Runner

Såg det också. Som hjälptexten säger ska språken prioriteras i den ordning dom ligger och svenska var överst. Skumt. Ska prova att lägga in spanskt tangentbord igen och se vad som händer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Runner

Såg det också. Som hjälptexten säger ska språken prioriteras i den ordning dom ligger och svenska var överst. Skumt. Ska prova att lägga in spanskt tangentbord igen och se vad som händer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Runner

Här är svaret från Michelin. Kanske ska prova svenskt, engelskt, spanskt. I den ordningen. Skumt iaf för i Sverige har den aldrig valt något annat än engelska.

Regarding the ViaMichelin 5003 app for iPhone we would like to confirm that the current version is available in French, German, English Spanish and Italian.

 

Please ensure that one of these default languages in registered on your Mobile because Swedish is currently not recognized. The language will be otherwise automatically English.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Runner

Sv. Sp och emoj i den ordningen och än så länge verkar det funka ! Kanske räckt att rådda runt lite för att prioriteringen kom på plats ?

Börjar det igen ska jag prova med engelska som nr 2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...