Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Sd-Card till Macbook 128GB


rajjejosefsson

Rekommendera Poster

Det finns förfalskade kort som inte alls rymmer 128GB som säljs på mindre nogräknade sajter.

 

Så tipset är att inte köpa för billigt och bara från välkända sajter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du länkar till SD-kort som är specialanpassade för att smälta in i sidan på en Macbook utan att sticka ut. Det är en speciallösning... Det finns andra SD kort på 128Gb alltså vanliga, sticker ut lite på sidan men du har ett större utbud.. Måste det vara Macbook-stil på det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rajjejosefsson

Kan tänka mig annat med men vill helst inte att de sticker ut. finns det något sådant?

vill ha 128gb och snabbt. eller hur snabbt är det jämfört med sdd som sitter i datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

byt till en större ssd i datorn i stället

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då får du rensa din dator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

går ju inte på de nya maskinerna ju?

går alldeles utmärkt! däremot kan du inte byta ut minneskretsen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eller om du inte har tummen mitt i handen så KAN man byta den själv,inte speciellt svårt,lösa ssd-kort finns att köpa tex på owc´s hemsida (vet inte om det finns några svenska sidor som säljer dessa lösa) ,se bara till att kolla så du får rätt disk i så fall

 

Skulle tro att det kostar skjortan o lämna in den o byta,men som sagt,det skadar ju inte o fråga,sedan får du ju själv ta ställning till om du tycker det är värt det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rajjejosefsson

eller om du inte har tummen mitt i handen så KAN man byta den själv,inte speciellt svårt,lösa ssd-kort finns att köpa tex på owc´s hemsida (vet inte om det finns några svenska sidor som säljer dessa lösa) ,se bara till att kolla så du får rätt disk i så fall

 

Skulle tro att det kostar skjortan o lämna in den o byta,men som sagt,det skadar ju inte o fråga,sedan får du ju själv ta ställning till om du tycker det är värt det.

hmm känns som de kommer kosta mycket ändå om ja köper själv via internet?

så sätta in sdkort känns ju nästan lättast hehe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag betala 1500 för att byta hårddisk i en iMac, hos MacForum, inkl vanlig hårddisk (500 GB)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://eshop.macsales.com/shop/SSD/OWC

 

Här hittar du en del flashdiskar.

Lite osäker på om de har till så sen modell.

Har själv en Nifty Drive med 64 GB kort, funkar väl rätt OK men är långsamt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan har du dessa också, ska vara snabbare vad jag förstår.

 

http://www.macoteket.se/produkt/transcend-jetdrive-lite-330-macbook-pro-retina-13/27517581

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan har du dessa också, ska vara snabbare vad jag förstår.

 

http://www.macoteket.se/produkt/transcend-jetdrive-lite-330-macbook-pro-retina-13/27517581

1000:- för 128gb,nja,det kan väl funka för lagring av bilder,musik iofs..,men behöver TS mer utrymme till program mm så går det nog riktigt segt om dessa ligger på ett minneskort,därav föreslog jag en större ssd i stället,annars är ju minneskortet jäkligt smidigt o inte sticker ut,så som sagt ska TS enbart ha mer utrymme för lagring av bilder & musik,så funkar det ju säkert ok!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör JetDrive Lite 128gb till min MacBook retina, den fungerar bra. Har dock inte testat hastigheten använder den mest för att lagra saker som inte räcker på den inbyggda disken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...