Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

bilder förs inte över mellan ipad och imac


Bräcke

Rekommendera Poster

Jag har en iphone, imac och en ipad. Bildströmmen i iphonen funkar finfint. Bilderna förs över till imacen. Dock funkar det inte lika finfint med ipaden. Det finns exempelvis inget album som heter bildström. Bilderna som finns på min iphone och/eller på min imac dyker inte upp i ipaden och vice versa. Under inställningar på ipaden är "överför till min bildström" påslagen, likaså är "iCloud-bildbibliotek (beta)" påslagen. Men inga bilder dyker upp i varken bildström eller iCloud från padden. Vad beror detta på?

Jag undrar också två andra saker: Om jag raderar bilder från bildströmmen på min iphone, försvinner bilderna även då på imacen?

Hur gör jag för att få över bilder och videos från iphonen till imacen som är lite äldre och som inte har förts över automatiskt?

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ipad har inte ett album som heter Bildström eftersom du har slagit på iCloud bildbibliotek. Slår man på iCloud bildbibliotek så försvinner albumet bildström. Bilderna ska dock synas i Bilder-applikationen om iPad är inkopplad på internet.

Du kan ju prova med att logga in och ur på iCloud och bildström i iPad och se om den hakar på.

Idén med bildström är att vara en tillfällig lagringsplats för bilder, en mellanlagring, för att överföra bilder mellan sig och ingen permanent lagring. Tar du bort bilder från bildström så ska bilderna tas bort i bildströmmen på alla enheter som har det.

Äldre bilder innan bildström kan man föra över genom att dra en sladd mellan iPhone och datorn och sedan använda programmet Bildinsamling i Macen för att importera dem.


Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...