Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Är inte iPad din onödigaste pryl?


Pc-Fan

Rekommendera Poster

Det coolaste är väl att använda både en iPad och en Macbook Air samtidigt? En för var hand... :)

 

Sant! Sedan lägger man även fram luren på bordet, så det syns att man har minst tre prylar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bryr mig inte om coolhets faktorer utan använder det som passar bäst för mig beroende på situation.

Misstänker att du är ett troll efter den kommentaren.

Det var ju därför min trådstartaren ser ut som den gör. Det ser för mig ut som en 11" MacBook Air är bättre på att hantera filer än en Ipad Air2.

 

Jag har bl,a en kurslitteratur som är delad på ett antal kapitel. Varje kapitel är sedan delat i en lärardel och en elevdel. På min dator ligger lärardelarna ordnade efter kapitel i en mapp o elevdelarna på samma sätt i en egen mapp. I båda fallen är varje kapitel en PDF-fil.

 

Jag har dessutom ett antal böcker o anteckningar som PDF-filer och där ser jag ett mindre problem om jag kan dela in böckerna efter ämnesområden.

 

Så vad händer nu om jag petar in hela paketet med andra liknande paket i iBooks? Har inte kommit dit ännu men jag lär upptäcka det vad det lider.

 

Dessutom har jag ett antal worksdokument som ligger samma mapp som PDF-filer. Så när jag skall ha en lektion i ett visst ämne har jag allt i samma map. Riktigt så lättöverskådligt tycks det inte vara på min iPad.

 

Så troll är jag inte även om jag ibland svävar ut lite. Därmed får jag ge indianen rätt. Jag skulle köpt en MacBook Air.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej du frågade om iPad är "din" onödigaste pryl och inte ifall det är coolt att använda så många prylar som möjligt.

Gå tillbaka till Pc träsket istället du.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ledsnat på mina läsplattor, som jag numera tycker har blivet rena reklamplattorna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Konstaterade just att på en android kan man ENKELT skapa mappar. Här ligger Apple långt efter.

 

Kanske dags att uppgradera sig till PC-träsket. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ledsnat på mina läsplattor, som jag numera tycker har blivet rena reklamplattorna.

Ja, jag använder aldrig iPaden längre. Kommer inte att köpa någon mer, men jag tror att min nästa telefon blir en iPhone 6S+ i höst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstaterade just att på en android kan man ENKELT skapa mappar. Här ligger Apple långt efter.

 

Kanske dags att uppgradera sig till PC-träsket.

Nix. Har provat Android. Det kändes som en tripp till Windows 3.11-land. Yuck.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstaterade just att på en android kan man ENKELT skapa mappar. Här ligger Apple långt efter.

 

Kanske dags att uppgradera sig till PC-träsket.

Gör´t :totaltgalen::devil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ledsnat på mina läsplattor, som jag numera tycker har blivet rena reklamplattorna.

 

+

Ja, jag använder aldrig iPaden längre. Kommer inte att köpa någon mer, men jag tror att min nästa telefon blir en iPhone 6S+ i höst.

+

Så får det bli! :rockapa:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstaterade just att på en android kan man ENKELT skapa mappar. Här ligger Apple långt efter.

Kanske dags att uppgradera sig till PC-träsket.

Ja gör så

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Min 75-åriga mor var på besök och hittade av misstag ett utmärkt användningsområde för läsplattor.

 

Min platta låg på köksbordet i sitt bruna läderfodral och hon trodde den var ett kastrullunderlägg så hon ställde helt enkelt potatiskastrullen på platan.

 

Så fel de har som påstår att äldre inte begriper hur man använder IT-prylar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...