Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Har ngt virus/"skräp" på Minin. Behöver hjälp. Ominstallation?


00andy

Rekommendera Poster

Hej.

Efter många års macanvändande har jag för första ggn "fått" något i min M Mini (late 2012,Yosemite) som härjar på Chrome och Safari.

 

Förutom att datorn rent allmänt funkar sämre och är slöare osv ,så dyker massa fönster upp om olika undersökningar som ser likadana ut,men utger sig för att vara kopplade till den sida jag är inne på -MacWorld,SVT osv

 

Förutom detta öppnas flikar till idiotsidor som ofta utger sig för att "hjälpa" mig med min dators problem som jag inte kan stänga på vanligt vis utan är tvungen att kryssa i "Ja,jag är säker på att jag vill lämna denna sida".

Dessutom är texter på olika sajter pepprade med highlightade ord/länkar som mynnar ut i idiotiska cirkeltrådar som inte går att ta sig ut ifrån.

 

Då jag förstår att jag kanske inte beskriver problemet så att det är lätt att förstå undrar jag om en om/nyinstallation av programvaran är ett sätt att lösa detta,eller om det finns andra sätt.

 

Några sidor står dock emot angreppet. Facebook funkar som vanligt,men tycker mig märka en allmän slöhet kanske.

Har paddor och annat som är okej,men hade Minin varit min enda väg ut på nätet hade jag inte varit så pass samlad som jag trots nu är.

 

Men vissa saker kräver min Mini och jag vill åtgärda problemet.

 

Någon som har tips eller råd?

Tackar för alla eventuella svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installerat Mac-Keeper?

 

Finns många trådar om detta malware-program.

 

Använd Adware Medic att ta bort det med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Dags för en sticky om tillägg och Adware Medic?

 

Ämnet genererar femtiofjorton trådar om dagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...