Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan plötsligt inte öppna program


georgalekar

Rekommendera Poster

Hej ,

 

Igår kväll satt jag vid datorn och fick meddelandet " startskivan är nästan full" .

 

Gick genast in på " Om den här datorn " och tittade om hårddisken var full. Till min stora förvåning var posten " Övrigt " fullsmetad , men jag vet själv till 100% att jag omöjligt kunnat fylla hela disken på 500gb .

 

Började bläddra igenom mappar i finder och såg att mapparna Filmer och Hämtade filer var proppade ( även om det inte fanns filer till antal som skulle kunnat ta så mycket plats ) , jag raderade innehållet i mapparna och frigjorde otroligt mycket plats.

 

Nu till min besvikelse kan jag inte öppna Iphoto får meddelandet " Iphoto avslutade oväntat ", Imovie eller andra nedladdade program som jag stunden innan kunnat öppna.

 

Vet inte om detta är en tydlig felbeskrivning men finns det någon som varit med om nått liknande eller har någon tanke om hur jag går vidare? Har sökt i timtal på nätet men inte lyckats komma på rätt spår.

 

Tack på förhand!

 

Hälsn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa att reparera skivbehörigheter i Skivverktyg.

 

Har även provat att reparera behörigheter osv :/ Känns som att det är enklare att bara blåsa om hela operativet men det känns snopet i och med att det enda jag gjorde var att radera filer jag inte behövde. Skumt minst sagt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

 

Har även provat att reparera behörigheter osv :/ Känns som att det är enklare att bara blåsa om hela operativet men det känns snopet i och med att det enda jag gjorde var att radera filer jag inte behövde. Skumt minst sagt

 

Har du en backup? Typ Time Machine? Isåfall känns det som ett enklare alternativ att använda den för att komma på rätt spår istället för att blåsa alltihop.

 

Men ta det Alix skrev här ovan i beaktande också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Har även provat att reparera behörigheter osv :/ Känns som att det är enklare att bara blåsa om hela operativet men det känns snopet i och med att det enda jag gjorde var att radera filer jag inte behövde. Skumt minst sagt

Är du HELT säker på att du inte behövde filerna? :devil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...