Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Viktig säkerhetsuppdatering för Flash


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Det kom en ny igår (el om det var imorse).

 

Här är lite om senaste. Den är fr 23/1: https://web.nvd.nist.gov/view/vuln/detail?vulnId=CVE-2015-0311

Då vet inte jag vad jag ska tro. Minns inte när jag installerade den men tilläggsdatumet för den filen är 28 december 2014. Det är exakt samma filnamn med samma ändringsdatum. Den fick tillägget -2 eftersom det var samma namn på den jag laddade ner idag. Men nu ser jag också att väldigt många av de andra hämtade filerna har samma tilläggsdatum men klockslagen skiljer några minuter. Kanske borde kolla med skivverktyg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde en nedladdning och fick denna popupruta! Fattar nada! Om jag laddar ner nu kan jag väl inte ha en nyare redan i burken!? :dumstrut:

post-363-0-29319400-1422223776_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jäkla märkligt, får upp samma som du Axelman.

 

Jag har NPAPI-pluginprogram version 16.0.0.296 är installerat.

Det de släppte igår var 16.0.0.287.

 

Hur kan jag ha en nyare version i min burk, än den senaste som Adobe släpper?

 

Nåt som kommit och uppdaterats via OSX beta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jäkla märkligt, får upp samma som du Axelman.

 

Jag har NPAPI-pluginprogram version 16.0.0.296 är installerat.

Det de släppte igår var 16.0.0.287.

 

Hur kan jag ha en nyare version i min burk, än den senaste som Adobe släpper?

 

Nåt som kommit och uppdaterats via OSX beta?

 

Samma här, tänker inte ta ner den

post-113-0-38531900-1422258896_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har NPAPI-pluginprogram version 16.0.0.296 är installerat.

Det de släppte igår var 16.0.0.287.

Jag uppdaterade igår och det var (NPAPI) *.296 som kom ner. Prova igen manuellt från Systeminställningar... Annars, avinstallera och kör in en ny från Adobes sida, som kommer ju “rätt” version.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag uppdaterade igår och det var (NPAPI) *.296 som kom ner. Prova igen manuellt från Systeminställningar... Annars, avinstallera och kör in en ny från Adobes sida, som kommer ju “rätt” version.

Helmysko, hur man kan ha en version som är senare än den man laddar ner är ju en gåta.

Så blev det även för mig.

 

Okej, tar väl bort FP då. Men hur? Via App Cleaner går inte, även om det till synes verkar funka. Programappen syns under systeminställningarna och där ligger den kvar oavsett om App Cleaner rensat bort. FP återfinns inte i den vanliga Finderlistan med program.

 

Så hur tar man bort FP och installerar om det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska finnas en avinstallerare till det vill jag minnas. http://helpx.adobe.com/se/flash-player/kb/uninstall-flash-player-mac-os.html

 

Enklast är att ha Google Chrome installerat på datorn, då slipper man "bry sig". Google har implementerat Flash i Chrome så man slipper ha det installerat i systemet och man behöver inte fundera på eventuella säkerhetshål. Vill jag köra något som kräver flash så kör jag det i Chrome helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska finnas en avinstallerare till det vill jag minnas. http://helpx.adobe.com/se/flash-player/kb/uninstall-flash-player-mac-os.html

 

Enklast är att ha Google Chrome installerat på datorn, då slipper man "bry sig". Google har implementerat Flash i Chrome så man slipper ha det installerat i systemet och man behöver inte fundera på eventuella säkerhetshål. Vill jag köra något som kräver flash så kör jag det i Chrome helt enkelt.

 

nu så, är det avinstallerat. Tack! ;)

 

Använder endast GC i nödfall, gillar det inte. Vill köra med Safari. Länge körde jag med GC när jag behövde, men så tröttnade jag och laddade ner FP.

 

nu får vi se hur länge jag klarar att inte ladda ner FP igen, förr eller senare så gör jag väl det.

Orkar inte hatta mellan webbläsarna, och min Safari är så himla inkörd med alla min bokmärken, tillägg, favoriter och personliga inställningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...