Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Medelande/imassage OS X 10.10


0nyx

Rekommendera Poster

tja

 

jag är väldigt ny i mac värden så kanske dum fråga

 

jag använder meddelande tjänsten väldigt mycket men nu visar den att jag ett meddelande oläst. jag har raderat alla meddelanden och försökt få bort denna röda ettan men går inte. någon som stött på detta problemet och vet hur man får bort det. Sammankopplade enheter är:

Iphone

ipad

macbook pro

 

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Detta hittade jag under Machjälpen

Dina konversationer sparas, så även om du stänger av din Mac eller börjar använda en annan enhet kan du fortsätta där du var. Du kan ställa in Meddelanden på att spara en konversation eller ta bort den när du avslutar den. Om du sparar en konversation visas den tidigare konversationen när du återupptar den.

 

  • Spara konversationer automatiskt: Välj Meddelanden > Inställningar, klicka på Allmänt och markera sedan Spara historik när konversationer stängs.
  • Spara konversationer manuellt: Markera en konversation och tryck sedan på Skift- Kommando-W.


Ta bort en konversation: Markera en konversation och tryck sedan på Kommando-Delete.

Rensa alla meddelanden utan att avsluta en konversation: Välj Redigera > Rensa chattfönster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det kan ju vara programmet som är segt att uppdatera sin ikon...har du provat att starta om?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...