Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köpa Office 2010 till Mac?


Silverfox

Rekommendera Poster

Någon som vet var man kan köpa Office 2010 till Mac? Då på Svenska helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte att det kanske fanns på någon skiva man kunde köpa. Begagnat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, är det så? Jag trodde att det fanns. Att 2011 finns ser jag men jag hittar inget om 2010, så det kanske är så som du säger. Okej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag menar att Office 2010 för Mac inte existerar över huvud taget. Eller har jag fel?

Nej, du har inte fel. Office 2010 är till för Windows. Office 2011 är till för Mac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det förklarar allt. Tack för hjälpen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mac och Windows-versionerna av Office följer inte varandra versionsmässigt, de har egna utvecklingsteam. Office 2011 är senaste Mac-versionen och fungerar bra. Det sägs att nästa Office för Mac kommer komma under nästa år, vi får väl se vad som händer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sitter på 2011 i min privata men jobbet ska ha en kurs på 2010 och det är absolut inte lika när man ska följa en kurs. Jag tänkte bara om 2010 fanns för Mac så hade jag kunnat jobba hemma lite på kursen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sitter på 2011 i min privata men jobbet ska ha en kurs på 2010 och det är absolut inte lika när man ska följa en kurs. Jag tänkte bara om 2010 fanns för Mac så hade jag kunnat jobba hemma lite på kursen.

Det mesta är nog sig likt, så det går nog att köra hemma med. :crossfingers: Kan handla om ngn enstaka funktion, eller knapp som fått nytt utseende.

 

Själv skulle jag nog lägga ner några kronor (alls) på att skaffa MS Office. Är väl en sak om man har får det på jobbet, men OO (Open Office) fungerar till allt. De flesta officepaket har kompabilitet med MS Office.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag jämför med arbetets PC där de har installerat Excel 2010 så är det en väldig skillnad på min Excel 2011 som jag har installerad på min iMac. Klart att det jobbar på samma sätt men det ser väldigt olika ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Office för Mac (2011) och Office för Windows (2010 alt 365) skiljer sig både funktions och utseende mässigt åt ibland mycket ibland lite beroende på vad du skall göra. Men om du funerar på att köpa Office idag till en mac skulle jag rekommendera en 365 prenumeration för då får du uppdatering gratis när dom släpper någon senare version än 2011 till Mac, nackdelen är att du måste betala för access varje månad (software as a service). Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...