Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Maxvolym som default på hörlurarna


mrJE

Rekommendera Poster

Hej, jag har ett problem med ljudvolym på min iphone 6 som någon kanske kan lösa. Om jag sätter i hörlurar så blir det automatiskt maxvolym detsamma gäller om jag pausar musik med knappen på hörlurskabeln och därefter sätter igång musiken igen, då blir det maxvolym igen. Nu har jag begränsat maxvolymen så att jag slipper spränga öronen men det är ändå störande. Gäller alla hörlurar jag testat hittills.

 

Tacksam för hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt annorlunda, har du testat återställa mjukvara och se om det är kvar då?

 

Normalt sätt är det ju så att iPhone "kommer ihåg" din volym när du har lurar i eller inte lurar i. Så att den går tillbaka till senaste volymen den "minns" när du haft lurarna urkopplade och sätter i dom igen.

 

Att den då, som du skriver, ändrar volym igen så fort du pausat, är väldigt fel ja. :P

 

Är det i alla appar det händer eller?

Vilken app är det främst du testat i?

 

Kan ju även vara så att det är något glapp i uttaget om inte en återställning hjälper...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har hittills testat med itunes och spotify och med 2 olika par hörlurar. Telefonen är ominstallerad en gång då när jag skulle göra en uppdatering så krashade telefonen och blinkade vartannat apple-logo och röd skärm. Om felet var samma innan minns jag inte då den var en dag gammal då.

För en vecka sedan fungerade inte hörlursuttaget alls då fick jag starta om telefonen så löste det sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om inte en återställning UTAN att lägga in säkerhetskopian löser det skulle jag kontakta dom du köpt den ifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...