Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skivbränning misslyckas - styrkenivån på lasern?


Macjanne

Rekommendera Poster

Det var länge sedan jag brännde en skiva. När jag nu skulle göra det fick jag ett felmeddelande om att "Skivbränningen misslyckades eftersom enheten inte kunde kalibrera styrkenivån på lasern för det här mediet."

 

Någon som vet mer om detta?

Ska jag misstänka skivorna? Några år gamla Verbatime. Provade två stycken med samma resultat.

Eller är det själva maskinen tro?

 

 

post-3133-0-17725100-1416469276.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur har du förvarat skivorna? I ett soligt fönster?

 

Testat en rengöringsskiva?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har en bärbar Mac med yttepyttig enhet så kan felet uppstå på grund av att enheten är instabil, rätt klen kvalitet på de där. Tunn plåt, alltså. Testa att bränna med så låg hastighet som möjligt. Det kan man styra med ett program som SimplyBurns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu hittat lite äldre inlägg om detta och det verkar inte finnas en lösning som fungerar för alla, men rengöring har visst hjälpt ibland så det ska jag testa. Rengöringsskiva har jag aldrig kört så jag får väl leta upp en sådan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu hittat lite äldre inlägg om detta och det verkar inte finnas en lösning som fungerar för alla, men rengöring har visst hjälpt ibland så det ska jag testa. Rengöringsskiva har jag aldrig kört så jag får väl leta upp en sådan.

Hittade en gammal tråd på Apple's forum.

https://discussions.apple.com/thread/1071018?start=0&tstart=0#discussion-7188881

 

Lite luft-på-burk var det en som hade hjälp av.

 

Sett till tråden f ö verkar den bränna med olik aresultat beroende på vilket program som används.

 

Om du kan göra en isofil (el annan “image”) av det du skall bränna, kan du köra i Terminalen:

hdiutil burn /sökväg/till/isofilen/exempel.iso
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...