Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tappar nätverksanslutningen hela tide sedan uppdatering till yosemite


Nicko35

Rekommendera Poster

Har en iMac 2013 samt airport extreme och det har alltid funkat klockrent men sedan jag uppdaterade till Yosemite är det mest skit.
Tappar nätverksanslutningen hela tiden,måste slå av och på wifi för att det ska funka igen.
Verkligen tråkigt,tipps någon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utvecklare och betatestare har blivit tillsagda att speciellt testa WiFi i första publika betan av 10.10.1

Du kan ju testa att gå med i betaprogrammet du med och lägga in 10.10.1 och se om det hjälper. Annars lär inte fullversionen av 10.10.1 vara långt borta nu.

https://appleseed.apple.com/sp/betaprogram/

Finns det något sätt man kan gå ur betaprogrammet? Har upplevt mycket problem med att streama mellan min Macbook och Apple TV sen jag uppdaterade till 10.10.1 betan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara att stänga av visning av betauppdateringar i systeminställningar->App Store

Men Yosemite över lag är väldigt buggigt än så länge. Förhoppningsvis fixar det väl till sig i kommande uppdateringar.

 

 

post-65695-0-07165100-1415648710_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma problem här, på jobbet vill min MBPR late 2013 tappa anslutningen efter yosemite, hemma däremot funkar det hur bra som helst.

Hoppas dom fixar detta asap.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan ju bara undra när Apple ska ta detta på allvar och göra något åt det?

Man behöver ju inte lusläsa internet precis för att förstå att detta är ett jätteproblem!

I mitt fall så var jag idag tvungen att köpa en tio meter lång nätverkskabel för att ja ska få det till att funka.

Undrar om inte Yosemite är den sämsta uppdateringen av alla som Apple släppt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan ju bara undra när Apple ska ta detta på allvar och göra något åt det?

Man behöver ju inte lusläsa internet precis för att förstå att detta är ett jätteproblem!

I mitt fall så var jag idag tvungen att köpa en tio meter lång nätverkskabel för att ja ska få det till att funka.

Undrar om inte Yosemite är den sämsta uppdateringen av alla som Apple släppt?

kan bara hålla med,känns inte alls som ett "färdigt" OS,detta har ju varit ett problem ända sedan det släpptes & det är ju ett tag sedan nu,dåligt av Apple att dom inte gjort nån fix för detta än!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så kom det en uppdatering som skulle fixa wifi men efter det att jag kört den så visade det sig direkt att det var samma skit som innan.
Tappar anslutningen efter fem minuter hela tiden,blir väll till att köra med en ful nätverkskabel över hela vardagsrummet!!
Starkt jobbat Apple

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Samma här! Utöver detta så startar min dator om av sig själv mellan varven. Safari kraschar ett par gånger om dagen...och dessutom så tappar min Apple-tv kontakten med nätverket.

Jag har kört apple sedan 2009 och har ALDRIG stött på ett endaste problem. Vad är det för pajsare dom anställt den senaste tiden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...