Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Excel slutat att fungera efter installation av Yosemite


Deriks

Rekommendera Poster

Efter installation av Yosumite fungerar det inte att skriva i cellerna i Excel. Däremot fungerar det att kopiera en text i t.ex. word och klistra in i excel-cell. Någon som har tips om hur man löser detta?

 

(Hur återinstallera maverick?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MS Excel fungerar utmärkt för mig efter uppdatering till Yosemite, har inga som helst problem med det. Jag har version 14.4.5. Det kom ett service pack 3 nyligen, som Microsoft Update borde ha hittat för dig och installerat, om inte - kör in det manuellt.

Eller återinstallera Excel och se om det hjälper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sett några haft problem med dokument som tidigare varit sparade i fullskärmsläget i tidigare Mac OS X och de öppnar dem på nytt i fullskärmsläge i Yosemite. Lösningen är enkel - tryck ur fullskärmsläget och spara om dokumentet, sedan ska det fungera - även i fullskärmsläget. Det är dock inget jag råkat ut för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(Det är väl MS Office 2011 du har och inte 2008?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(Det är väl MS Office 2011 du har och inte 2008?)

Office 2011. Supertack för tipset! uppdatering löste problemet. Nu fungerar allt som det ska.

 

Tacktacktacktack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...