Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Någon som bytt Air mot Pro Retina?


Onebuying

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag använder idag en Macbook Air 13" (2013) till vardags för att surfa, maila, lyssna på musik etc samt till studier där jag antecknar mycket i PDF-filer under föreläsningar. Således inga tyngre saker för det mesta.

 

Nu funderar jag på att sälja datorn för att köpa en Pro Retina 13" istället, då jag tycker att skärmen på Air är medelmåttig. Eftersom man läser mycket texter och tittar på PDF:er tycker jag det blivit alltmer viktigt med en bra skärm.

 

Är det någon här som haft en Air och som bytt till en Pro Retina? Vad tycker ni i så fall? Med tanke på att bytet i så fall kommer kosta mig runt 5 000 kr (om jag kan sälja min Air till rimligt pris) vill man ju gärna att det ska ge något också. Rent prestandamässigt tror jag inte jag kommer märka någon skillnad eftersom det är så enkla uppgifter jag använder datorn till.

 

Har varit och tittat på Pro-modellen och tycker skärmen ser riktigt fint ut. Men vad säger ni som använt den dagligen under en tid?

 

Har sett att upplösningen på Pro Retina är lägre än på Air, men att man kan "skala upp" den. Innebär det en sämre bildkvalitet om man vill ha samma upplösning som på Air, eller är det fortfarande "äkta" Retina?

 

Tack på förhand!

Mvh Henrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...