Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

OS X Yosemite ligger kvar i app store trots installation?


hunginadbadplace

Rekommendera Poster

hunginadbadplace

Hejsan! Så som rubriken lyder så installerade jag Yosemite igår och körde hela installationen idag, men när jag loggar in på app store ligger den fortfarande kvar under 'köp' så jag tryckte på installera igen, tänkandes att första installationen inte gick korrekt till?! Var detta rätt? Om första installationen gick rätt till, varför ligger då programmet kvar i app store?

 

Och sen har jag inte heller lyckats komma igång med iCloud, men det kanske beror på för att jag installerar (om?) Yosemite?

 

Tusen tack för svar

Xo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står "Hämta" på Yosemite för att du ska kunna hämta den igen och installera, om du finner behov av det. Och du kan i princip hämta och installera Yosemite hur många gånger som helst. Det har inget att göra med huruvida installationen gick bra eller inte.

Allt som man har hämtat från Mac App Store ligger under "köp", för att man ska ha koll på vad man har hämtat så att man enkelt kan hämta igen och man vill installera dem igen. Vanliga applikationer får statusen "Öppna" när de är installerade vilket innebär att de är installerade och färdiga och sedan kan du gå till dem i datorn om du klickar på "Öppna" i Mac App Store, det är på samma sätt som App Store-applikationen i iOS fungerar. Men har du installerat Yosemite så är det redan igång och öppet, det är ju datorns grundsystem. :) Därför kan Yosemite inte få knappen "Öppna"... en sådan knapp skulle ju inte innebära någonting...

Det är alltså fullt normalt att Yosemite ligger kvar under "Köp" precis som alla andra program som du har hämtat från Mac App Store... "Köp" innebär "Gjorda köp", alltså "Hämtade program".

Sedan förstår jag inte riktigt vad du menar med "så installerade jag Yosemite igår och körde hela installationen idag". Installerade du igår eller installerade du idag?

När det gäller iCloud, du skriver inte vad du har för problem med iCloud bara att du inte kommer igång med det. Vad är det med iCloud du inte kommer igång med? iCloud styr du genom Systeminställningar - iCloud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hunginadbadplace

Det står "Hämta" på Yosemite för att du ska kunna hämta den igen och installera, om du finner behov av det. Och du kan i princip hämta och installera Yosemite hur många gånger som helst. Det har inget att göra med huruvida installationen gick bra eller inte.

 

Allt som man har hämtat från Mac App Store ligger under "köp", för att man ska ha koll på vad man har hämtat så att man enkelt kan hämta igen och man vill installera dem igen. Vanliga applikationer får statusen "Öppna" när de är installerade vilket innebär att de är installerade och färdiga och sedan kan du gå till dem i datorn om du klickar på "Öppna" i Mac App Store, det är på samma sätt som App Store-applikationen i iOS fungerar. Men har du installerat Yosemite så är det redan igång och öppet, det är ju datorns grundsystem. :) Därför kan Yosemite inte få knappen "Öppna"... en sådan knapp skulle ju inte innebära någonting...

 

Det är alltså fullt normalt att Yosemite ligger kvar under "Köp" precis som alla andra program som du har hämtat från Mac App Store... "Köp" innebär "Gjorda köp", alltså "Hämtade program".

 

Sedan förstår jag inte riktigt vad du menar med "så installerade jag Yosemite igår och körde hela installationen idag". Installerade du igår eller installerade du idag?

 

När det gäller iCloud, du skriver inte vad du har för problem med iCloud bara att du inte kommer igång med det. Vad är det med iCloud du inte kommer igång med? iCloud styr du genom Systeminställningar - iCloud.

 

Aha, då är jag med. Köpte min mac förra veckan och startade upp den igår, har haft PC innan och ja, sammanbrottet är nära kan jag lova!

 

Det jag menade var att jag startade nedladdningen av Yosemite igår men det tog så långt tid så jag lät den ladda ner över natten för att nu idag köra själva installationen (typ starta om datorn två gånger etc). Men det jag har gjort nu är tryckt på 'installera' igen. Jag kan pausa installationen, men hur tar jag i så fall bort den? Eller måste jag fullfölja denna nya installation?

 

Ang iCloud, det jag inte får att funka är att som jag har förstått det ska jag kunna dra en mapp typ "bilder" och till iCloud i Finder, men varje gång jag gör det studsar den tillbaka. Jag lyckas dock få det att funka om jag går in på icloud.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hunginadbadplace

post-76655-0-06680100-1414511239_thumb.png

 

 

 

 

Och så här ser det ut, dvs det går inte ens att trycka på pausa och själva app store uppdaterades konstant

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...