Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

måste man ha musik och film på datorn?


Ion

Rekommendera Poster

om man kör med iTunes Match, måste man då ha all musik på datorn? om jag gjort matchning en gång går det då att byta dator som har mindre hårddisk och där all musik inte får plats, utan musiken ligger bara i molnet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja på båda?

 

Du ställde bara en fråga i ditt inlägg.

iTunes Match är bara för musik och inget annat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Du ställde bara en fråga i ditt inlägg.

iTunes Match är bara för musik och inget annat

du verkar oftast bara vilja vara otrevlig...meningslöst tycker jag. varför sitter du och svarar här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du verkar oftast bara vilja vara otrevlig...meningslöst tycker jag. varför sitter du och svarar här?

 

Otrevlig för att jag svarade på din fråga?

Haha ta och skärp dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är två frågor. den ena är om all musik måste finnas kvar på datorn när man gjort itunes match. den andra är om man byter dator till en med mindre hårddisk, funkar det då eller måste man få plats med allt från molnet? nån som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är två frågor. den ena är om all musik måste finnas kvar på datorn när man gjort itunes match. den andra är om man byter dator till en med mindre hårddisk, funkar det då eller måste man få plats med allt från molnet? nån som vet?

 

Och jag svarade ja på din fråga :)

 

Du behöver inte ha musiken fysiskt på datorn utan det är bara att ta bort den.

Loggar du sen in på iTunes Match med din nya dator finns dom där i molnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Och jag svarade ja på din fråga :)

 

Du behöver inte ha musiken fysiskt på datorn utan det är bara att ta bort den.

Loggar du sen in på iTunes Match med din nya dator finns dom där i molnet.

tack då förstår jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan ladda ner musiken från molnet igen och igen, så tar man bort musiken på ens hårddisk så kan man ladda ner det igen. Musiken är lagrad i iCloud, om den finns i iTunes Store så finns den på iCloud - det är vad iTunes Match gör, den matchar musiken du har i ditt musikbibliotek i datorn med det som finns i iTunes Store och gör den musiken tillgänglig på alla dina enheter. Om du byter dator så har du fortfarande samma musik tillgänglig för att spela upp och att ladda hem. Så länge som du har samma iCloud-konto på dina enheter så har du tillgång till samma musik på dina enheter - en enhet kan vara en Macbook, det kan vara en iMac, det kan vara en iPhone eller iPad... Musiken hämtas ner från iTunes store.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går t.o.m att lägga till musik i portioner om några album och låta dom matchas och sen ta bort dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan ladda ner musiken från molnet igen och igen, så tar man bort musiken på ens hårddisk så kan man ladda ner det igen. Musiken är lagrad i iCloud, om den finns i iTunes Store så finns den på iCloud - det är vad iTunes Match gör, den matchar musiken du har i ditt musikbibliotek i datorn med det som finns i iTunes Store och gör den musiken tillgänglig på alla dina enheter. Om du byter dator så har du fortfarande samma musik tillgänglig för att spela upp och att ladda hem. Så länge som du har samma iCloud-konto på dina enheter så har du tillgång till samma musik på dina enheter - en enhet kan vara en Macbook, det kan vara en iMac, det kan vara en iPhone eller iPad... Musiken hämtas ner från iTunes store.

tack! det är ju fantastiskt :) då behöver man ju ingen jättestor disk längre. jag hade inte fattat att det var så bra med itunes match

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppar in med en liten fråga ?

 

iTunes Match 25000 låtar eller ?

​Hur många ("c:a") hur många CD n ? Någon som är duktig på matte ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppar in med en liten fråga ?

 

iTunes Match 25000 låtar eller ?

​om många ("c:a") hur många CD n ? Någon som är duktig på matte ?

 

Ja

Helt omöjligt att svara på eftersom det varierar så stort på hur många låtar som finns på varje album.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppar in med en liten fråga ?

 

iTunes Match 25000 låtar eller ?

​Hur många ("c:a") hur många CD n ? Någon som är duktig på matte ?

Enklaste är väl att kolla i iTunes direkt ... Står högst upp när man har låtarna i listform, dvs inte i rutnätsystem (albumvy ?). Är väl samma antal album du matchar emot iTunes match - det den skall komplettera?

 

post-64246-0-53279700-1414507068_thumb.png

Sen kan det ju finnas ett antal som inte är taggade med ett album. Men på ett ungf.

 

Eller är siffran 25k, från iTunes ... så många träffar den fick?

9-18 låtar per album är nog ganska vanligt - så grovhugget, säg 14.

25k / 14 ≈ 1785

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Leker man lite mer med siffror så ger det att om en skiva är fylld till max dvs 74 min så har man musik oavbrutet i 3 månader. Men mer realistiskt borde det bli typ 2 till 2,5 månader oavbruten musik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många av de nyare albumen har fler låtar än 10, men många av de äldre ligger på 8 - 10 för vanlig populärmusik - därför att en låt var ungefär 3 - 4 minuter och man tänkte LP-format och sedan överfördes till CD. Många album gjordes som är +/- 40 minuter...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enklaste är väl att kolla i iTunes direkt ... Står högst upp när man har låtarna i listform, dvs inte i rutnätsystem (albumvy ?). Är väl samma antal album du matchar emot iTunes match - det den skall komplettera?

 

attachicon.gifalbum.png

Sen kan det ju finnas ett antal som inte är taggade med ett album. Men på ett ungf.

 

Eller är siffran 25k, från iTunes ... så många träffar den fick?

9-18 låtar per album är nog ganska vanligt - så grovhugget, säg 14.

25k / 14 ≈ 1785

 

Oj ja det blir ju några :)

 

DIF :kramis:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har 13757 låtar fördelat på 1022 album som ger en totalt speltid på 39 dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken kvalité är den högsta en iOs iPad/iPhone klarar av att spela upp ?

 

iTunes grejar väll 24Bit men van klarar iOs 8 ?

 

Funkar allt jag med XLD gjort från Flac till Apple Lossless ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...