Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med drivrutinen Microsoft Mouse


nbernardi

Rekommendera Poster

Hej.

 

Jag har nyligen köpt en Microsoft Intellimouse Explorer till min Mac. Och om man bara pluggar in den utan att installera några drivrutiner så fungerar ej knapp 3 och 4 på musen. Lätt fixat att installera drivrutinen Microsoft Mouse från deras hemsida. Ett smidigt verktyg där du kan programmera dina knappar när du vill.

 

MEN, jag måste gå in i systeminställningar och öppna verktyget varje gång jag startar datorn för att inställningarna ska gälla. Är det någon som stött på samma problem? Kan man ställa in så det startas automatiskt med datorn på något sätt?

 

Har nyligen installerat Yosemite, men det var i samma veva som jag installerade musen, så jag kan inte säga om det fungerade på Mavericks.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en annan mus (MS Mobile Mouse 4000) till Mac Pro och OS 10.7.5 men troligen samma programvara, se bilden. Jag tror inte jag provat använda musen på min bärbara sen jag installerade Mavericks men jag kan prova koppla in den och testa. Återkommer på en stund.

 

post-528-0-21836500-1414412543_thumb.png

 

Det fungerar med Mavericks på min MacBook Pro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De systeminställningar du gjort ska gälla även om du stänger av datorn och sen startar den igen.

 

Tack för svaren.

Ja, precis. Det är den programvaran. Men jag måste alltså fortfarande öppna den varje gång jag startar datorn för att mouse 3 och 4 ska fungera. iOS 10.10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...