Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hjälp med att avsluta Facebook-konto


BjornS

Rekommendera Poster

Hej, har upptäckt att Facebook blivit en riktig tidstjuv och vill avsluta mitt konto.

Hittar dock inte hur jag ska göra och hoppas nu på lite hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

www.facebook.com/help/delete_account

 

Funkade för mig.

 

Tack, letade som en galning i mina paneler.

Fixat nu, räknar med att spara en timma om dagen, HURRA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iMatte v. 2.0

 

Tack, letade som en galning i mina paneler.

Fixat nu, räknar med att spara en timma om dagen, HURRA

Hur har du tänkt lagra den tid du spar? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur har du tänkt lagra den tid du spar? ;)

Säg det, sitter just och funderar på vad jag ska göra nu på min lediga dag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skaffa konto på twitter så förlorar du den tiden igen. :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skaffa konto på twitter så förlorar du den tiden igen. :totaltgalen:

[+] Jo, så blir det. Fast å andra sidan tar det ingen tid. Här står den på hela tiden, man kikar igenom lite o läser nyheter o sånt. Mest tid tar på morgonen när man scrollar igenom det som hände sen man stängde. Tar väl en 10-15min. :crossfingers: För mig är den mer som ett RRS-flöde, Live. Och man ser ngn bra artikel/sida osv. Ganska lagom.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skaffa konto på twitter så förlorar du den tiden igen. :totaltgalen:

Många missförstår det där. Facebook och Twitter är inte alls samma sak.

Facebook är mer en social grej, politik och företag inklusive som vill marknadsföra sig vilket kan beskrivas som socialt det oxå.

 

Twitter handlar mer om att studera globala eller lokala trender, vad som händer i världen och vem som tycker vad. Jag använder Twitter främst för just detta, exempelvis när Israelerna var som mest på hugget med att flyga på Iranierna som ju håller på att bygga atombomber. Jag fick då en bild av läget och hur troligt det var att Israel skulle gå till attack.

 

Twitter kan naturligtvis användas till annat oxå. Det är helt upp till användaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Twitter och där presenteras (för mig) bättre material i kortfattad form.

Prio Twitter före Facebook alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur har du tänkt lagra den tid du spar? ;)

 

Ta ut den som pension. Tid är pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iMatte v. 2.0

Hur har du tänkt lagra den tid du spar? ;)

 

 

 

Ta ut den som pension. Tid är pengar.

I praktiken är ju det enda sättet att spara tid att dö lite tidigare. Så länge man lever tickar ju klockan på 24/7/365... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl inte att spara riktigt, dö tidigare än man skulle innebär väl bara att man slänger bort sin tid? Dumpa är ju inte riktigt att spara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iMatte v. 2.0

Det är väl inte att spara riktigt, dö tidigare än man skulle innebär väl bara att man slänger bort sin tid? Dumpa är ju inte riktigt att spara.

Har du något bättre förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det är väl inte att spara riktigt, dö tidigare än man skulle innebär väl bara att man slänger bort sin tid? Dumpa är ju inte riktigt att spara.

Har du något bättre förslag?

 

Jo, men visst kan man säga att man spar tid, för man får ju tid över till annat. Men det är väl lite ett eget förhållningssätt med till det ... lite som glaset som är halvtomt el halvfullt. En inställningsfråga hur man ser på saken.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ju inte meningen att starta en djupt filodofiskt diskussion genam att använda ordet spara

Vad sägs om "frigöra"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Finns fler saker somliga älskar att hacka på när det kommer til uttryck kring tid, t.ex. att man absolut inte kan spendera tid.

 

Gemensamt är att det är uttryck vars innebörd alla förstår även om de är filosofiskt ogenomtänkta.

 

Synd att inte FI! hamnade i riksdagen. Då hade de haft en chans att ordna bättre lön till folk som på heltid ägnar sig åt att brottas med sådana här problem och annat som också är kärnan i vad som verkligen för mänskligheten framåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart man kan spendera tid om man antar att spendera kommer från engelskan spend och de använder ordet flitigt när de talar om hur de använder just tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iMatte v. 2.0

Finns fler saker somliga älskar att hacka på när det kommer til uttryck kring tid, t.ex. att man absolut inte kan spendera tid.

 

Gemensamt är att det är uttryck vars innebörd alla förstår även om de är filosofiskt ogenomtänkta.

 

Synd att inte FI! hamnade i riksdagen. Då hade de haft en chans att ordna bättre lön till folk som på heltid ägnar sig åt att brottas med sådana här problem och annat som också är kärnan i vad som verkligen för mänskligheten framåt.

Det dunkelt sagda är ju det dunkelt tänkta, som Tegnér skrev... Och tja, alla kan ju inte leva på att svälja sådant som andra tuggat. Men är man van med mörkret kanske man inte saknar ljuset så mycket, utan snarare retar sig på att strålarna sticker i ögonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iMatte v. 2.0

Jo, men visst kan man säga att man spar tid, för man får ju tid över till annat.

Men om du "sparar" en timme så måste du ju ändå använda den i realtid. När timmen har gått så har du lika mycket tid sparad, oavsett vad du gjorde. Om du sparar hundra kronor på att inte köpa en bok, men då ändå måste använda hundralappen till en annan bok, då har väl knappast sparat några pengar när du kommer ut ur bokhandeln?

 

(med risk för att några som inte gillar att tänka i lösare banor blir upprörda nu... ;) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om du "sparar" en timme så måste du ju ändå använda den i realtid. När timmen har gått så har du lika mycket tid sparad, oavsett vad du gjorde. Om du sparar hundra kronor på att inte köpa en bok, men då ändå måste använda hundralappen till en annan bok, då har väl knappast sparat några pengar när du kommer ut ur bokhandeln?

 

(med risk för att några som inte gillar att tänka i lösare banor blir upprörda nu... ;) )

Det argumentet köper säkert bankkamrererna med hull och hår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Det dunkelt sagda är ju det dunkelt tänkta, som Tegnér skrev... Och tja, alla kan ju inte leva på att svälja sådant som andra tuggat. Men är man van med mörkret kanske man inte saknar ljuset så mycket, utan snarare retar sig på att strålarna sticker i ögonen.

Det må hända att både det jag tänker och talar är dunkelt. Men jag är i gott sällskap och jag har ärligt talat inte gjort någon djupare analys av vad som sticker i våra ögon. Jag vet bara att folk i regel tycker att man är ett arsle när man märker ord. Jag vet också att jag hellre är korkad, obildad eller dyslektiker än att vara killen som jämt och ständigt påpekar felaktigheter i fullt begripliga meningar.

 

Och så vet jag att jag just nu slösar bort min tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om du "sparar" en timme så måste du ju ändå använda den i realtid. När timmen har gått så har du lika mycket tid sparad, oavsett vad du gjorde.

 

Om du sparar hundra kronor på att inte köpa en bok, men då ändå måste använda hundralappen till en annan bok, då har väl knappast sparat några pengar när du kommer ut ur bokhandeln?

# Jo, den går ju åt direkt. Kanske är det uttrycket, “besparar” vi är ute efter då? think.gif Man bespar sig (tid|besvär|onytta).

 

# Där är det mkt enklare för mig. Inga böcker - inga utgifter. ;) Inte ens in i bokhandeln. Nåväl, man hamnar väl där ibland, för att köpa kontorsmaterial, skrivdon och sånt. Böcker för mig idag blir oftast på/från nätet - oftast i form av en manual, dokumentation, el “bok om”. Föredragsvis som pdf. newspaper.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iMatte v. 2.0

Det må hända att både det jag tänker och talar är dunkelt. Men jag är i gott sällskap...

Typ "Hellre handla fel tillsammans än att ensam handla rätt" alltså... Tja, det är ju precis det som kännetecknar de grå konformisterna. Säkrast att följa Jantelagens alla påbud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iMatte v. 2.0

# Jo, den går ju åt direkt. Kanske är det uttrycket, “besparar” vi är ute efter då? think.gif Man bespar sig (tid|besvär|onytta).

 

# Där är det mkt enklare för mig. Inga böcker - inga utgifter. ;) Inte ens in i bokhandeln. Nåväl, man hamnar väl där ibland, för att köpa kontorsmaterial, skrivdon och sånt. Böcker för mig idag blir oftast på/från nätet - oftast i form av en manual, dokumentation, el “bok om”. Föredragsvis som pdf. newspaper.gif

Nja, det där om bokhandeln var en metafor och inte menat att tas bokstavligt. Glöm det hela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...