Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem att uppdatera appar efter Yosemite?


murkikli

Rekommendera Poster

Köpte en MBPr häromdagen och uppdaterade till Yosemity idag. I App store finns nya versioner av Garageband, iPhoto, iMovie, Keynote, Pages och Numbers. När jag försöker uppdatera dessa får jag meddelandet

"Uppdateringen är inte tillgänglig för detta Apple-ID eftersom objektet köptes av en annan användare eller så har objektet återbetalats eller avslutats."

Jag har aldrig använt något annat än mitt vanliga Apple-ID till datorn. Vad kan problemen bero på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om din MBPr inte var ny, det får vi ju inte veta, utan har ägts av någon annan än dig, så kan denne ha laddat ned dessa program via sitt eget Apple ID, och då kan inte du uppdatera dem med ditt eget Apple ID.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Jag har samma problem som du hade. Hur tilldelar jag dem mitt konto?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Jag har samma problem som du hade. Hur tilldelar jag dem mitt konto?

Starta App Store och klicka på "Köp" längst upp. Där bör du hitta dina appar som ännu inte är knutna till ditt Apple-id

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starta App Store och klicka på "Köp" längst upp. Där bör du hitta dina appar som ännu inte är knutna till ditt Apple-id

 

 

Tackar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan, jag har samma problem och såg att lösningen fanns i tråden. Testade klicka på Köp och då har jag endast två appar där. Paint och så OS X Yosmite. Men under update så har jag 6 stycken appar som jag ska kunna uppdatera.

 

När jag klicka på köp och tittar bredvid Paint så står det öppna och bredvid Yosmite står det hämta. Detta trots att jag redan hämtat och installerat det.

Trycker jag på hämta så står det följande :

 

"OS X 10.10 är redan installerat på den här datorn. Använd sidan Uppdatera om du vill installera 10.10-uppdateringen, eller klicka på Fortsätt om du vill hämta den fullständiga installeraren för OS X."

 

Lite lost...

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ladda ner Yosemite installationsfilen på nytt om du klickar på Hämta->Fortsätt

Din andra fråga förstår jag inte. Ta en skärmdump av App Store på dina uppdateringar du inte kan installera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag startade om och sedan så gick det att knyta alla appar till mitt konto! Riktigt skön :)! Dock tack för snabbt svar SirKnasen!

Ha det gott!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...