Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Krångel med högtalare MacBook Pro


ollypolly92

Rekommendera Poster

Hej, mina högtalare på min macbook har slutat funka, har provat med säker start då hörde man start ljudet men när jag väl försökte lyssna på itunes funka det inte, försökte höja och sänka men det funkade inte. Har kollat ljudinställningarna och där står det att det inte finns några högtalare - inte ens de inbyggda. Vet inte riktigt vad jag ska göra nu, några tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyttat tråden från MacBook till MacBook Pro, förutsatt att datormodellen i din profil stämmer.

 

/Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som gissningsvis har hänt är att digitalt ljud har aktiverats, ibland händer det när man drar ut hörlurarna. Ofta hjälper det om man sätter i och tar ut hörlurarna en eller flera gånger. Dels står det digital ljudutgång aktiverat i ljudinställningar och dels kan du se det då det lyser rött i hörlursjacket.

 

Det kan även hjälpa att peta till med en tändsticka i hörlursutgången om det inte hjälper med en vanlig 3.5mm-kontakt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, dock använder jag inte hörlurar till datorn, har dock provat det du tipsa om men utan resultat. Lyser heller inte rött. Däremot när jag försöker höja eller sänka så kommer det upp den vanliga ljudsymbolen med en liten cirkel med streck tvärs över, istället för volym "pluppar" som det brukar vara. Kan också tillägga att jag har uppdaterat till yosemite och att problemet uppstod någon dag efter det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...