Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mac book pro, OS X fail


CusCus_

Rekommendera Poster

Hej. Tänkte att jag skulle installera Yosemite igår på min Mac book pro från 2011. Det ångrar jag nu då det verkar ha blivit helt fel vid installationen.

 

Installationen startar och det står att det återstår 22 minuter. Efter en stund avbryts installationen och jag får upp ett felmeddelande.

 

OS X Kunde inte installeras på den här datorn.

 

File system verify or repair failed

Avbryt installationsprogrammet så startar datorn om. Försök sedan installera igen.

 

 

Tyvärr så funkar det inte att just starta om och försöka igen, får upp samma felmeddelande och jag vet nu inte riktigt vad jag ska göra.

Jag har tyvärr dum som jag är inga återställning punkter i time machine. Om jag förstår det rätt efter att igår kväll läst spaltmeter om liknande problem så får jag helt enkelt formatera om installera om OS X.

 

Men mitt största dilema i det här är att jag har väldigt mycket bilder jag vill rädda. Hur gör jag nu för att bränna på vd eller föra över bilderna på en externhårddisk. Vad har jag för alternativ?

 

Har vart Mac användare sedan 2011 men det här känns lite som överkurs.

 

Tacksam för all hjälp.

/Marcus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du en extern disk eller stort USB-minne (8+ GB) till övers så koppla in den och installera OS X på den. Har du inte skapat en separat installationspinne så ska CMD + R ge dig återställningspartitionen för att kunna installera OS X eller alternativt SHIFT + CMD + R ge dig internetåterställningsläget.

 

Du måste formatera den externa disken i Skivverktyg som du kommer åt från återställningspartitionen med Mac OS Extended, journalförd som filsystem innan du kan installera på den.

 

Från ditt nya OS X kan du förhoppningsvis komma åt dina filer och föra över dom på nya systemet eller till USB/hårddisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ett bra svar.

Har nu installerat os X på en USB sticka och det verkar fungera. Ska nu spendera kvällen med att rädda dom filer jag kommer åt.

 

Stort tack för hjälpen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...