Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ny på Mac, mid 2011 imac 27


Magkar80

Rekommendera Poster

Kikar på en begangnad för 8000kr. Bra köp eller över pris? Den är i bra skick.

Specs Processor: 2.7 GHz Intel Core i5

Minne: 12GB 1333 MHz DDR3

1gb hårddisk

Programvara: OS X 10.9.4.

 

Kollar även på en late 2009 för 6500kr med i7 och 16gb ram och en late 2012 för 11500 som har standard specs.

Behöver råd.

Med vänlig hälsning,

Magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2009 går bort för den är för gammal. Den har passerat bästföredatum. Den saknar massor av grejjor som kan göra den till en bra dator även om i7 gör den rätt så pigg.

...

Minimum är 2011 eftersom då kom Thunderbolt vilket gör att du kan ansluta externa hårddiskar på full fart. Samt en dubbelt så snabb buss till den interna hårddisken som är samma som nu. 2012 har mycket bättre grafikkort och USB 3. Så satsa på 2012 så får du en fullt modern iMac. Pruta hårt.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, tack för svar. Både 2011 och 2012 är så att säga pratade och klara. Fördelen med 2011 är ju dvd spelare. Vad göra?? ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, tack för svar. Både 2011 och 2012 är så att säga pratade och klara. Fördelen med 2011 är ju dvd spelare. Vad göra?? ?

Prutade och klara ska det förstås vara...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag skrev

2012 har mycket bättre grafikkort och USB 3. Så satsa på 2012 så får du en fullt modern iMac.

Du får bestämma själv vad som är viktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ofta använder du en DVD eller CD?

 

Kan det vara så att de få gånger det behövs så kan du köra med en extern brännare via USB?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdatering: det blev en Imac mid 2011 21.5 i5 2,5 ghz med 12gb ram för 5000kr. Hoppas det blir bra. Lite ångest har man ju alltid men ska mest fixa lite med bilder, spotify surfa bänkärenden etc så här blir nog bra jämfört med min pc från 2008

 

Tack för hjälpen. Lär återkomma om bra programvaror etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe, min stavning är inge vidare så här på kvällen. Skyller på det nya tangentbordet, vad tror du om köpet Axelman?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe, min stavning är inge vidare så här på kvällen. Skyller på det nya tangentbordet, vad tror du om köpet Axelman?

Det blir bra tror jag! :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...