Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

hårddisk till macbook air mid 2011 (11")


raubtier76

Rekommendera Poster

Då min hd helt plötsligt verkat gå sönder så tänkte jag köpa en ny,men hittar inga svenska sidor som säljer förutom macoteket som tar det dubbla jämfört med tex owc´s hemsida,hittade liknande diskar som verkar ha samma kontakt men dom är mycket kortare,nån som vet om dom funkar? tips mottages tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då min hd helt plötsligt verkat gå sönder så tänkte jag köpa en ny,men hittar inga svenska sidor som säljer förutom macoteket som tar det dubbla jämfört med tex owc´s hemsida,hittade liknande diskar som verkar ha samma kontakt men dom är mycket kortare,nån som vet om dom funkar? tips mottages tack!

 

Kanske någon av dessa ?

 

https://www.komplett.se/transcend-jetdrive-500-240gb-macbook/816721

 

https://www.komplett.se/transcend-jetdrive-500-480gb-macbook/816727

 

https://www.komplett.se/search?bn=10088&category=10088_Hårddisk&manufacturer=Transcend+Information+Inc.&q=*%3A*&subcategory=11126_SSD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har upplevt nåt mycket märkligt,det började för några dagar sedan,då jag startade om datorn,då helt plötsligt kom jag inte in i datorn,kom upp en ring med ett streck i,körde då med yosemite GM 3.0,försökte mig på en internet recovery,men funkade inte att installera os x,gick heller inte formatera hd:n,så var säker på att hd:n gett sig,skruvade upp datorn o tog ut hd-kretsen (MBA),la sedan in os x på en extern hd,vilket funkade fint! satte sedan tillbaka hd-kretsen i datorn,startade om med os x på den externa hd:n o kunde därifrån formatera om hd-kretsen o därefter installera om os x, o nu funkar datorn prima igen! Nån som kan ha en aning om vad som hände med min dator?? behöver jag vara orolig att hd-kretsen börjar bli dålig,eller kan det ha berott på nåt annat?,mycket tacksam för tips!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man luras ju att tro att det berodde på Yosemite-betan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man luras ju att tro att det berodde på Yosemite-betan

jo,frågan är ju om det verkligen kan vara så enkelt?? ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det kan vara så enkelt. Frågan är om det var så enkelt...... :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det kan vara så enkelt. Frågan är om det var så enkelt...... :hihihi:

haha!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nån som har ett seriöst svar vad detta kan ha berott på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har gjort en rockad av SSD diskar i mina datorer under dagen och min Mac Mini Late-2012 kör nu 2x128GB SSD's i en Raid0 konfiguration.

Efter en lyckad Safe Boot startade jag om datorn och möttes även jag av denna "prohibition sign"

Bootade från mitt Yosemite UBS-installations-minne och kollade skivverktyget men min Raiduppsättning såg okej ut.

Installerade Yosemite på nytt över det gamla systemet och nu fungerar det som det ska igen.

Känns dock inte pålitligt.

Hade jag tänkt till lite så hade jag ju kört en verbose mode start för att förhoppningsvis se var booten stannar/felar men så smart var jag ju såklart inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och nu hände samma sak med min jobbdator med Yosemite efter Safe Boot.

En Early-2011 MBP 15" med 16GB RAM och 3:e parts SSD

Kör FileVault (corestorage) på den om det kan tänkas ställa till det efter SafeBoot?

Så nu håller jag på att installera Yosemite på nytt över det gamla och håller tummarna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör du med trim enabler? i så fall tror jag detta är problemet,för det var det som hände mig efter jag gjort en säker start,vilket ställde till det rejält,därför kör jag utan trim enabler numera.

 

http://www.cindori.org/trim-enabler-and-yosemite/

 

Bläddra ner till Important issues...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, både Minin och jobbdatorn kör Trim enabler. Misstänker också att det kan vara detta då det är en gemensam nämnare.

 

 

Körde du Trim enabler i din Air?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, både Minin och jobbdatorn kör Trim enabler. Misstänker också att det kan vara detta då det är en gemensam nämnare.

 

 

Körde du Trim enabler i din Air?

ja,innan men inte numera som sagt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är en Apple orginaldisk så sköter ju OSX aktiveringen av Trim själv.

jaha,ok trodde man behövde gå in i terminalen för o aktivera det,men det kanske inte är så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...