Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nya uppdateringen, meddelande-bugg


Pellllle

Rekommendera Poster

Hejsan,

Som många andra så har jag extremt mycket plats som tas upp av meddelande i min iphone. 7gb!

 

Skulle den nya uppdateringen fixa denna bugg? För det gick ju inte att rensa konversationerna själv innan.

Är den enda lösningen att radera alla konversationer efter 30 dagar (inne i inställningar) för att göra sig fri från all den låsta plats. Eller finns det någon annan lösning som kommit till iOS 8 som jag kanske missat?

Anledningen är att det finns vissa få konversationer jag gärna har kvar, typ flickvän vänner osv som jag helst inte vill att de ska försvinna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart du kan ta bort dom manuellt? Inne i Meddelande appen på översikten över alla konversationer kan du ju enkelt bara "dra-till-vänster" på vilken som helst så frågar den ju om du vill ta bort den? Om du nu inte vill göra detta kan det ju vara värt att kanske se över dina meddelande istället och kanske bara radera bilder och filmer i dom som tar mest plats? Spara ner dom till datorn istället typ?

 

Texten tar kanske inte jätte mycket ju, utan oftast är det alla bilagor som drar massa plats...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart du kan ta bort dom manuellt? Inne i Meddelande appen på översikten över alla konversationer kan du ju enkelt bara "dra-till-vänster" på vilken som helst så frågar den ju om du vill ta bort den? Om du nu inte vill göra detta kan det ju vara värt att kanske se över dina meddelande istället och kanske bara radera bilder och filmer i dom som tar mest plats? Spara ner dom till datorn istället typ?

 

Texten tar kanske inte jätte mycket ju, utan oftast är det alla bilagor som drar massa plats...

Ah då känner du kanske inte till den buggen.

Det går nämligen inte att "swipea" och radera, allt finns kvar alternativt telefonen hänger sig.

Det ENDA sättet var att skaffa ett program där man gjorde en backup och sparade meddelanden för att sedan ta bort alla bilder.

Trodde att Apple hade fixat detta vid denna uppdateringen men uppenbarligen inte.

 

Valde även inne i inställningar att rensa konversationer äldre än ett år men jag har fortfarande flera från 2012 kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...