Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Panik! Flera profiler i en telefon!


Deathwisher

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag och min flickvän har två helt olika profiler på iTunes och två olika mobilmodeller.

 

Idag tänkte jag rensa min mobil och återskapa från en säkerhetskopia för att göra lite mer plats i den.

 

Allt gick bra och jag loggade in med min inloggningsadress i Itunes och i min mobil. Överallt fanns bara min adress och mina inloggningsuppgifter.

 

Som sagt. Allt gick bra... TILLS.. jag tänkte uppdatera befintliga appar. DÅ kom min flickväns inloggningsuppgifter upp och telefonen ville ha hennes lösenord till hennes ituneskonto?!?!?!?!?!?!?!?

 

Jag gick in i inställningar och appstore. Där står mina inloggningsuppgifter.

 

Jag testade att rensa alla appar utifall hennes appar hade slunkit in på något sätt. Det hjälpte inte. Allt som har med appstore att göra är hennes inloggning och allt annat är min inloggning. Helt sjukt.

 

Vad gör jag?????? Panik med tid! Vi ska resa bort ikväll!!!

 

Tack på förhand!

 

/ Robban

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

 

har du laddat ner appar på din telefon som hon har köpt "på sitt" ituneskonto??

Jag har installerat appar på frugans telefon som jag har köpt och hennes telefon vill ha mina inloggningsuppgifter då och då vid uppdateringar m.m.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag och min flickvän har två helt olika profiler på iTunes och två olika mobilmodeller.

 

Idag tänkte jag rensa min mobil och återskapa från en säkerhetskopia för att göra lite mer plats i den.

 

Allt gick bra och jag loggade in med min inloggningsadress i Itunes och i min mobil. Överallt fanns bara min adress och mina inloggningsuppgifter.

 

Som sagt. Allt gick bra... TILLS.. jag tänkte uppdatera befintliga appar. DÅ kom min flickväns inloggningsuppgifter upp och telefonen ville ha hennes lösenord till hennes ituneskonto?!?!?!?!?!?!?!?

 

Jag gick in i inställningar och appstore. Där står mina inloggningsuppgifter.

 

Jag testade att rensa alla appar utifall hennes appar hade slunkit in på något sätt. Det hjälpte inte. Allt som har med appstore att göra är hennes inloggning och allt annat är min inloggning. Helt sjukt.

 

Vad gör jag?????? Panik med tid! Vi ska resa bort ikväll!!!

 

Tack på förhand!

 

/ Robban

Logga ut hennes konto och logga in med ditt istället. Svårare än så är det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack för ditt svar!

 

Det finns ingenstans där jag kan logga ut henne från!

 

Varken från Itunes eller från min mobil. Enda gången jag ens ser hennes inloggning, är just när jag ska uppdatera apparna! :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Logga ut dig själv och sedan logga in dig... Inställningar - iTunes och App Store...

När du säger "olika profiler på iTunes" - menar du då att hon har ett eget användarkonto i Macen med sitt eget iTunes, eller menar du att ni kör på samma iTunes fast olika Apple ID och ni loggar in / ut där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack för ditt svar!

 

Det finns ingenstans där jag kan logga ut henne från!

 

Varken från Itunes eller från min mobil. Enda gången jag ens ser hennes inloggning, är just när jag ska uppdatera apparna! :(

I telefonen. Starta App Store, gå till I blickfånget, Scrolla längst ner på sidan, Välj Apple-ID (där du nu borde se fel Apple-ID), Logga ut. Logga in. Köp apparna med ditt eget Apple-ID om det är köpt med hennes. Observera även den nya funktionen Familjedelning som erbjuds vissa Appar så slipper du betala en gång till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...