Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kalender har hängt sig


waywayway

Rekommendera Poster

Hej, igår uppenbarade sig denna vackra men inte så önskade ruta (bifogad bild) när jag skulle stänga ner min kalender på min 2011 Macbook Pro. Det går inte att stänga ner kalendern och rutan dyker bara upp igen varesig man trycker på "OK" eller "Try Again" (min dator är inställd på engelska). Det går inte heller att stänga av datorn korrekt då kalendern avbryter avstängingen. Jag kan endast stänga av datorn genom att hålla i "På/Av" knappen ända tills datorn tvångsavslutas. När jag sätter igång den igen är rutan kvar. Vad bör jag göra?

post-76200-0-59763500-1411213622.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testat säker start?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Högerklicka / sekundärklicka på applikationen i dockan, håll nere Alt-tangenten och välj "Tvångsavsluta". Gå in på Systeminställningar - Internetkonton. Välj ditt Gmail / Google-konto och där bocka ur kalendern. Starta om datorn. Gå in på Systeminställningar - Internetkonton, Gmail / Google och bocka för kalendern igen.

Om du har problem med fler Gmail-applikationer och inte bara kalendersynken, så ta bort ditt Gmail / Google-konto helt och hållet, starta om, och sedan lägg till det igen.

Detta tar inte bort information på Gmail / Google på webben, du återfår allt när du kopplar in det igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Högerklicka / sekundärklicka på applikationen i dockan, håll nere Alt-tangenten och välj "Tvångsavsluta". Gå in på Systeminställningar - Internetkonton. Välj ditt Gmail / Google-konto och där bocka ur kalendern. Starta om datorn. Gå in på Systeminställningar - Internetkonton, Gmail / Google och bocka för kalendern igen.

 

Om du har problem med fler Gmail-applikationer och inte bara kalendersynken, så ta bort ditt Gmail / Google-konto helt och hållet, starta om, och sedan lägg till det igen.

 

Detta tar inte bort information på Gmail / Google på webben, du återfår allt när du kopplar in det igen.

Tack så mycket!

 

Det löste problemet och nu fungerar allt som det ska.

 

Tack igen! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...