Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ställ dina frågor om iOS 8!


maccswe

Rekommendera Poster

  • Svars 177
  • Created
  • Senaste svar

verkar inte få handoff att fungera heller.. dyker inte upp på låskärmen som det ska göra.

 

Vad har du för dator? den får inte vara för gammal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vad har du för dator? den får inte vara för gammal.

 

Nä läste också om det, din dators BT "LM-version" måste va 0x6xx eller senare för att Handoff ska fungera... Och nä, min MB från 2008 stödjer inte det... Hrm...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nä det är mellan paddan och luren jag inte får det att fungera

Nä läste också om det, din dators BT "LM-version" måste va 0x6xx eller senare för att Handoff ska fungera... Och nä, min MB från 2008 stödjer inte det... Hrm...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nä det är mellan paddan och luren jag inte får det att fungera

 

Det får inte vara för gammal iPhone eller iPad heller.

Har du blåtand påslaget på bägge?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar inte 8:an, långsamt på iPad 2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det får inte vara för gammal iPhone eller iPad heller.

Har du blåtand påslaget på bägge?

miss av mig att inte veta att blåtanden skulle va på:P trodde det gick via wi-fi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar inte 8:an, långsamt på iPad 2

 

Var ganska så väntat med tanke på att iOS 7 inte var en raket på en iPad 2.

Det ska nog gå att återgå till iOS 7 än så länge tills Apple slutar signera det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon mer som får förutom den vanliga tiden för en aktivitet även tiden i GMT i kalendern? Hittar inte hur man ska få bort det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon mer som får förutom den vanliga tiden för en aktivitet även tiden i GMT i kalendern? Hittar inte hur man ska få bort det.

inställningar>epost,kontakter, kalendrar> (under kalendrar) fast tidszon> på, och välj tidszon :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har dom tagit bort funktionen att man kan komma till toppen på sidan i tex safari genom att klicka vid klockan?

 

Det funkar inte för mig på min iphone? Någon med samma problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drog igång iClud-bildbibliotek på både min iPhone och iPad.

Valde Optimerad lagring på båda enheterna.

iPhonen hade 4GB bilder och iPaden 0 bilder vid påslaget.

Efter lite om och men och 10-tal krascher av bildappen och "inställningar" så synkades alla iPhones bilder upp i iCloud och ner till iPaden i ett optimerat format som bara tar 150MB. Underbart! Så långt... men iPhones lokala bilder tar fortfarande 4GB. När kan man vänta sig att de byts mot mindre optimerade bilder? Eller det kommer de kanske aldrig göras utan bara nya bilder tagna på andra enheter överförs som optimerade?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drog igång iClud-bildbibliotek på både min iPhone och iPad.

Valde Optimerad lagring på båda enheterna.

iPhonen hade 4GB bilder och iPaden 0 bilder vid påslaget.

Efter lite om och men och 10-tal krascher av bildappen och "inställningar" så synkades alla iPhones bilder upp i iCloud och ner till iPaden i ett optimerat format som bara tar 150MB. Underbart! Så långt... men iPhones lokala bilder tar fortfarande 4GB. När kan man vänta sig att de byts mot mindre optimerade bilder? Eller det kommer de kanske aldrig göras utan bara nya bilder tagna på andra enheter överförs som optimerade?

Har du aktiverat "iCloud bibliotek(beta)" i iPhonen? Jag sykade mina bilder med iTunes och om jag aktiverar iCloud bibliotek försvinner alla mina bilder från iPhonen och ingenting synkas med iCloud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du aktiverat "iCloud bibliotek(beta)" i iPhonen? Jag sykade mina bilder med iTunes och om jag aktiverar iCloud bibliotek försvinner alla mina bilder från iPhonen och ingenting synkas med iCloud.

Ja, "iCloud bibliotek(beta)" är aktiverat i både iPad och iPhone. Aldrig synkat bilder från iTunes så inget gick förlorat vid påslaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, "iCloud bibliotek(beta)" är aktiverat i både iPad och iPhone. Aldrig synkat bilder från iTunes så inget gick förlorat vid påslaget.

 

 

Ja, "iCloud bibliotek(beta)" är aktiverat i både iPad och iPhone. Aldrig synkat bilder från iTunes så inget gick förlorat vid påslaget.

 

Tack, jag ska prova igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, "iCloud bibliotek(beta)" är aktiverat i både iPad och iPhone. Aldrig synkat bilder från iTunes så inget gick förlorat vid påslaget.

 

Helt ärligt, är det bara hos mig det inte finns någon "iCloud Library (Beta)" Någon som vet vad problemet kan vara?

 

post-74999-0-04855300-1411126995_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Helt ärligt, är det bara hos mig det inte finns någon "iCloud Library (Beta)" Någon som vet vad problemet kan vara?

 

attachicon.gifPhoto Sep 19, 1 42 21 PM.png

 

 

Nepp exakt samma på både min iphone 5, ipad air, frugans iphone 5 och ipad mini retina. Riktigt konstigt faktiskt.

 

Får inte heller Hi Siri att funka av någon anledning...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drog igång iClud-bildbibliotek på både min iPhone och iPad.

Valde Optimerad lagring på båda enheterna.

iPhonen hade 4GB bilder och iPaden 0 bilder vid påslaget.

Efter lite om och men och 10-tal krascher av bildappen och "inställningar" så synkades alla iPhones bilder upp i iCloud och ner till iPaden i ett optimerat format som bara tar 150MB. Underbart! Så långt... men iPhones lokala bilder tar fortfarande 4GB. När kan man vänta sig att de byts mot mindre optimerade bilder? Eller det kommer de kanske aldrig göras utan bara nya bilder tagna på andra enheter överförs som optimerade?

Ja av någon konstig anledning ligger bilderna kvar och tar utrymme.

Lösningen är att stänga av iCloud Bildbibliotek och välja att radera bildern.

Slå på iCloud Bildbibliotek igen så optimeras bildera och du har sparat utrymme.

Tittar man på en bild laddas bilden åter igen ner och tar utrymme.

Detta fungerar ungefär som iTunes Match att filerna laddas ner men tas inte bort när man lyssnat eller tittat på dom.

Min önskan är att man kunde välja att dom tas bort automatiskt efter man tittat/lyssnat.

Men detta skulle innebära att det går åt mycket bandbredd när man inte har åtkomst till wi-fi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Nepp exakt samma på både min iphone 5, ipad air, frugans iphone 5 och ipad mini retina. Riktigt konstigt faktiskt.

 

Får inte heller Hi Siri att funka av någon anledning...

 

Hey Siri fungerar för mig... (Var tvungen att testa nyss) - Och hon mår bra förresten, om någon undrar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hey Siri fungerar för mig... (Var tvungen att testa nyss) - Och hon mår bra förresten, om någon undrar.

 

 

Det står under aktiveringsknappen till Hey Siri att den måste vara kopplad till ström, kanske därför det inte funkade för mig. Men det låter ju verkligen märkligt att man bara kan använda det när en laddare är i, eller?

 

"You can speak to Siri without pressing the home button by saying "Hey Siri" when connected to power."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga, hur tar man bort senaste nr man har ringt när man trycker 2 ggr på hemmaknappen då syns det högst upp?

Jag raderade samtalshistoriken från luren men personer jag har senast ringt/smsat syns där ändå.

 

Jo, men det försvinner ju om du går in i samtalshistoriken och raderar på senaste. Provade precis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Det står under aktiveringsknappen till Hey Siri att den måste vara kopplad till ström, kanske därför det inte funkade för mig. Men det låter ju verkligen märkligt att man bara kan använda det när en laddare är i, eller?

 

"You can speak to Siri without pressing the home button by saying "Hey Siri" when connected to power."

 

Haha shiit. Därför det fungerade ja. Testade ta upp min iPhone från dockan och då fungerade det inte längre... Wierd feature. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Haha shiit. Därför det fungerade ja. Testade ta upp min iPhone från dockan och då fungerade det inte längre... Wierd feature. <_<

 

 

Verkligen märkligt, förstår inte alls varför den måste ha strömkälla..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som kan svara på hur iOS 8 flyter på en iPad 4 och iPhone 5S?
Har hittills hållt mig från att uppgradera på grund av rädsla för seghet, problem med batteri och appar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...