Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tåliga USB minne? Skickas med posten...


skogsmulle

Rekommendera Poster

Hejsan,

Jag har en MBP13 tidig 2011.

 

Behöver ett par USB minnen som ska skickas kors å tvärs över Sverige. Har ni några tips? Länka gärna! Har Thunderbolt (1?) och USB 2 gissar jag. Fungerar USB3 minnen på min dator?

Budget ca 100kr/st.

 

takar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Fick höra en en person inom IT jag känner via jobbet att han slutat skicka USB minnen i kuvert på grund av att kuverten ofta har varit uppsprätta och tömda då de nått mottagaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag tror de flesta minnen pallar att skickas lite inlindade i bubbelplast och istoppat i ett vadderat kuvert.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte samma fråga. Det verkar lite otidsenligt men TS kanske bor ute i skogen med dålig täckning. Jag till exempel får vara glad att ha sporadiskt 3G ute på Orust där vi har sommarhus. Det går att ringa i alla fall. Det är bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är mycket mer nyfiken på varför... Why?

För en hundring (som var budgeten) får man 16GB på en sticka. Det är rätt mycket att ladda upp. Och var får man 16GB lagring?

Många har ju mobilt bredband idag och där är 16GB ofta hela eller mer än hela månadspotten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det gäller att skicka filer finns ju tjänster såsom Sprend.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För en hundring (som var budgeten) får man 16GB på en sticka. Det är rätt mycket att ladda upp. Och var får man 16GB lagring?

Många har ju mobilt bredband idag och där är 16GB ofta hela eller mer än hela månadspotten.

I så fall ska man skicka micro-SD, så klart. USB-minnen manglas i maskinerna. Det finns billiga adaptrar.

 

Exempel på adapter: http://www.mytrendyphone.se/shop/usb-2-0-24546p.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det gäller att skicka filer finns ju tjänster såsom Sprend.

 

Ja det måste ju var mycket smidigare !!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...