Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

DuckDuckGo


xeric

Rekommendera Poster

Har upptäckt att denna sökmotor inte är ett alternativ.

Den får vara hur säker den vill men när den inte hittar sökresultat som inte har med olagliga saker spelar det ingen roll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 108
  • Created
  • Senaste svar

Har upptäckt att denna sökmotor inte är ett alternativ.

Den får vara hur säker den vill men när den inte hittar sökresultat som inte har med olagliga saker spelar det ingen roll.

Menar du att den bara ger dig en massa länkar till olagliga saker? Vad är det du vill ha tag på då? Har aldig haft nåt problem att hitta det jag behöver. Om inte annat kan man ju bara lägga till div olika !bangs, så söker den efter det på t ex Google.

 

Är ju det som är styrkan med DDG att du kan söka i stort sett överallt med den. Att den sen är ett säkrare alternat är ju bara en bonus s a s.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag menar att så länge jag inte har något att dölja är det ingen ide att använda denna sökmotor.

Gör jag en snabb jämförelse så missar den många sökresultat jag är ute efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag menar att så länge jag inte har något att dölja är det ingen ide att använda denna sökmotor.

Gör jag en snabb jämförelse så missar den många sökresultat jag är ute efter.

Fast det har ju ingenting med dölja att göra...

 

Stora skillnaden är att du får alla resultat, inga bortfiltrerade. Man får väl tweaka sina sökningar bättre. Går ju alltid att lägga till “-sökord” osv. Så slipper man sider där det ordet ingår, precis som på Google.

 

https://duckduckgo.com/?q=Macbook

https://duckduckgo.com/?q=Macbook+-retina

 

Och som sagt. Du kommer ju åt de andra sökmotorerna direkt ändå.

 

https://duckduckgo.com/?q=!g+Macbook+-retina

 

En annan fördel är ju att du kan lägga till flera sökmotorer till DDG. Så fort du är på en sida som har en sökfunktion, syns det upp i sökraden ett grön plustecken. Lägger du till den då sök kan du söka direkt på den sidan sen utan att behöve gå dit först. Riktigt smart.

 

600 procent låter bra, men vad innebär det i absoluta tal?

≈ 3milj sökningar/dag :yeahbaby:

 

http://player.cnbc.com/cnbc_global?playertype=synd&byGuid=3000387730&size=800_450#

 

Trevlig och intressant intervju.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej denna sökmotor är inte ett alternativ för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast det har ju ingenting med dölja att göra...

 

Stora skillnaden är att du får alla resultat, inga bortfiltrerade. Man får väl tweaka sina sökningar bättre. Går ju alltid att lägga till -sökord osv. Så slipper man sider där det ordet ingår, precis som på Google.

 

https://duckduckgo.com/?q=Macbook

https://duckduckgo.com/?q=Macbook+-retina

 

Och som sagt. Du kommer ju åt de andra sökmotorerna direkt ändå.

 

https://duckduckgo.com/?q=!g+Macbook+-retina

 

En annan fördel är ju att du kan lägga till flera sökmotorer till DDG. Så fort du är på en sida som har en sökfunktion, syns det upp i sökraden ett grön plustecken. Lägger du till den då sök kan du söka direkt på den sidan sen utan att behöve gå dit först. Riktigt smart.

 

≈ 3milj sökningar/dag :yeahbaby:

 

http://player.cnbc.com/cnbc_global?playertype=synd&byGuid=3000387730&size=800_450#

 

Trevlig och intressant intervju.

En bit kvar då till Googles 3,5 miljarder sökningar per dag. Nåja, alltid en början.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En bit kvar då till Googles 3,5 miljarder sökningar per dag. Nåja, alltid en början.

Ja, 3 el 3.5 ... inte så stor skillnad. :)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, 3 el 3.5 ... inte så stor skillnad. :)

Öh, jo, det är det. Gabriel Weinberg säger att DDG har 3 miljarder sökningar per år, inte per dag... :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öh, jo, det är det. Gabriel Weinberg säger att DDG har 3 miljarder sökningar per år, inte per dag... :whistling:

Sorry, läste fel på ditt inlägg.

Fast eg är ju de siffrorna rätt ointressanta (när de inte står i relation annat än till sig själva). Att de ökat så kraftigt på 2 år, är en stor bedrift. Speciellt när det är så stenhård konkurrens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Bildsök på DDG blev just mkt bättre. :yeahbaby: ...

Ja, det var bra. Samtidigt en förklaring till varför DDG inte kan ersätta Google särskilt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det var bra. Samtidigt en förklaring till varför DDG inte kan ersätta Google särskilt enkelt.

Kan de lägga till ett alternativ med egna storlekar (skriva in själv) och att söka på bildtyp så kommer den ersätta alla mina sökningar.

 

Jo, som förvald sökmotor i webläsaren kommer du åt de olika Google delarna väldigt enkelt, så på så sätt kan den ersätta i o m att du fortf kan anv Google utan att behöva göra extra sökningar (gå till fler sidor). Som tjänst lägger de till mer/fler funktioner varteftersom.

 

!gi, så kommer du dit direkt med DDG. :yeahbaby:Finns fler !Bangs just för Google Images. !gi är en av dem.

 

!gi

!gi OS X images

 

Man kan skriva !gi på slutet med om man vill, såklart.

 

- - -

 

Anv. själv Google Images via !gi till de allra flesta bildsökningarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan de lägga till ett alternativ med egna storlekar (skriva in själv) och att söka på bildtyp så kommer den ersätta alla mina sökningar.

 

Jo, som förvald sökmotor i webläsaren kommer du åt de olika Google delarna väldigt enkelt, så på så sätt kan den ersätta i o m att du fortf kan anv Google utan att behöva göra extra sökningar (gå till fler sidor). Som tjänst lägger de till mer/fler funktioner varteftersom.

 

!gi, så kommer du dit direkt med DDG. :yeahbaby:Finns fler !Bangs just för Google Images. !gi är en av dem.

 

!gi

!gi OS X images

 

Man kan skriva !gi på slutet med om man vill, såklart.

 

- - -

 

Anv. själv Google Images via !gi till de allra flesta bildsökningarna.

Jag vill liksom de flesta ha en sökmotor som av egen kraft fyller mina behov. Det vill nog du också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill liksom de flesta ha en sökmotor som av egen kraft fyller mina behov. Det vill nog du också.

Jag har bara DDG nu.

 

 

post-64246-0-27639800-1447337424_thumb.png

 

 

Det fyller alla mina behov, och mer därtill. :yeahbaby:

 

- - -

 

Rent teknisk sett (med Google Images som exempel), så söker jag ju med DDG - och de gör Google-sökningen åt mig. Alltså har jag bara anv DDG som på egen kraft fixat bilderna åt mig. :ThumbsUp:

 

Det är först när jag ev ändrar min sökning (sökfras(er)) på plats som det blir jag som söker, och på Google iställlet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan de lägga till ett alternativ med egna storlekar (skriva in själv) och att söka på bildtyp så kommer den ersätta alla mina sökningar. ...

 

... Det fyller alla mina behov, och mer därtill. :yeahbaby: ...

Jag får inte de två utsagorna att gå ihop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får inte de två utsagorna att gå ihop.

Ja, som det är just nu fyller det mina behov och mer därtill. I deras egna nya förbättrade bildsök - om de även får till att kunna söka med spec storlekar och på olika bildtyper skulle den bli ännu bättre. Så som det är nu bildsöker jag med !gi som oftast.

 

Det är 2 olika sätt i DDG att söka på samma sak/liknande bara. D v s det som är en av styrkorna med DDG att man kommer åt allt från den - vilket är den delen som bl a utgör “och mer därtill.”. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, som det är just nu fyller det mina behov och mer därtill. I deras egna nya förbättrade bildsök - om de även får till att kunna söka med spec storlekar och på olika bildtyper skulle den bli ännu bättre. Så som det är nu bildsöker jag med !gi som oftast.

 

Det är 2 olika sätt i DDG att söka på samma sak/liknande bara. D v s det som är en av styrkorna med DDG att man kommer åt allt från den - vilket är den delen som bl a utgör “och mer därtill.”. :ThumbsUp:

Okej, men DDG:s egen sökmotor är alltså inte tillräcklig ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, men DDG:s egen sökmotor är alltså inte tillräcklig ännu.

DDG's egen bildsök är inte tillräcklig.

Som förvald sökmotor i webläsaren... Objektivt sett - mer än tillräcklig. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DDG's egen bildsök är inte tillräcklig.

Som förvald sökmotor i webläsaren... Objektivt sett - mer än tillräcklig. :)

Ja, visst, bara du är nöjd så. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, visst, bara du är nöjd så. :ThumbsUp:

Enligt ebizmba.com så är den rankad som #11 nu med 13.000.000 sök/mån. Och enligt Searchengineland.com såg den på 4'e plats som “primary searchengine”. »». Kul att det går framåt/uppåt. :yeahbaby:

 

Primary-Search.png

 

Så, det känns väl som om det inte bara är jag. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...