Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Macbook Pro låter mer än vanligt


Halmis

Rekommendera Poster

Hej! idag när jag startade Macen så tyckte jag att fläkten lät mer än vanligt. Den låter inte mycket men innan har den inte låtit alls, tror jag? Ska den låta något? Den börjar så fort jag startar datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan bero på damm. Det kan bero på att en process har hängt sig. Kolla i Aktivitetskontroll/Processor. Välj Alla Processer och klicka på listen så du får mest längst upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vågar man skruva av botten på den? Hur blir det med garantin isåfall?

Har du garanti kvar så borde det bara vara att lämna in datorn. Det har jag gjort med två av mina MBP. När den ena fläkten pajade efter garantin så bytte jag de själv. Fläkten kostade bara några hundra kronor. Det enda är att du måste vara försiktig med fläktkontakten. Kolla in hur du gör på iFixit. De har en app med beskrivningar till iPad/iPhone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns den varm? Om så är fallet är det ju därför den gått igång - Om Inte så kan det ju vara något som är fel med fläkten... Men gör som ovan nämner att du kollar Aktivitetshanteraren och se om det är något som tar CPU-kraft och gör att fläkten går igång...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, fläkten drar igång och brummar så fort datorn startas. Den går inte på högvarv eller blir varm, det är bara det att den har börjat låta helt plötsligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag kan tänka mig att det är det. Datorn är ju som vanligt bara att fläkten låter lite mer än vanligt.

Jag köpte den i Mars så jag tycker att den borde hålla längre, men det kanske var ett Måndagsexemplar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...