Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ta bort låtar i iPhone


rallyharry

Rekommendera Poster

Fånig fråga kanske men jag laddar inte ner/köper låtar via iTunes i vanliga fall.

lade för länge sen in ett par låtar i min iPhone via iTunes (antar jag). Hur blir jag av med dessa? Kan inte hitta låtarna i iTunes eller hur man tar bort dom i telefonen. Verkar inte gå..... hur gör man?

 

Tacksam för hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fånig fråga kanske men jag laddar inte ner/köper låtar via iTunes i vanliga fall.

 

lade för länge sen in ett par låtar i min iPhone via iTunes (antar jag). Hur blir jag av med dessa? Kan inte hitta låtarna i iTunes eller hur man tar bort dom i telefonen. Verkar inte gå..... hur gör man?

 

Tacksam för hjälp.

 

 

Du kan inte lägga in låtar på annat sätt med iTunes så det behöver du inte anta :)

Är låtarna borttagna från iTunes så ska dom försvinna när du synkar.

 

Här finns mycket matnyttig att läsa om hur man går tillväga.

https://www.apple.com/se/support/iphone/syncing/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte ett svar utan en liknade fråga, men kan jag koordinera sin kalender i MacBook med den i min iPhone 4? Använder OS10.6.8 på MB. Hittar inte svaret i länken ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja när du har din iPhone inkopplad i Macen så kan du synkronisera uppgifter i kontakter och kalendern på Macen med iPhone.

"Du kan synkronisera kontakter, kalendrar, bokmärken och anteckningar med andra program på din dator. Detta ger dig möjlighet att ha all din information synkroniserad på flera datorer och iOS-enheter. Samtliga inställningar för dessa objekt återfinns i iTunes på fliken Info för iOS-enheten. När du anslutit iOS-enheten till datorn markerar du iOS-enheten och klickar sedan på fliken Info.

Mer information om hur du synkroniserar innehåll på iOS-enheten med din dator får du genom att klicka på avsnitten nedan."

http://support.apple.com/kb/HT1296?viewlocale=sv_SE

Du kan även använda iCloud för att synka. Det man bör vara observant på att det blir knöligt om man har både iTunes-synk av kontakter och kalender på samtidigt som man också har iCloud synk på. Det är lätt att man får dubletter då, så välj en metod för synk av kontakter och kalender - antingen via iTunes *eller* via iCloud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja när du har din iPhone inkopplad i Macen så kan du synkronisera uppgifter i kontakter och kalendern på Macen med iPhone.

 

"Du kan synkronisera kontakter, kalendrar, bokmärken och anteckningar med andra program på din dator. Detta ger dig möjlighet att ha all din information synkroniserad på flera datorer och iOS-enheter. Samtliga inställningar för dessa objekt återfinns i iTunes på fliken Info för iOS-enheten. När du anslutit iOS-enheten till datorn markerar du iOS-enheten och klickar sedan på fliken Info.

Mer information om hur du synkroniserar innehåll på iOS-enheten med din dator får du genom att klicka på avsnitten nedan."

 

http://support.apple.com/kb/HT1296?viewlocale=sv_SE

 

Du kan även använda iCloud för att synka. Det man bör vara observant på att det blir knöligt om man har både iTunes-synk av kontakter och kalender på samtidigt som man också har iCloud synk på. Det är lätt att man får dubletter då, så välj en metod för synk av kontakter och kalender - antingen via iTunes *eller* via iCloud.

 

Med OS X 10.6.8 är det väl inte aktuellt med iCloud..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med 10.6.8 Snow Leopard så kan man ställa in synk av kalender och kontakter via iCloud, även fast iCloud-kontrollpanel först stöds från och med 10.7 Lion. Det man gör är att man får ställa in applikationerna kalender och adressboken manuellt genom i respektive program för iCloud-servrarna. Det är lite mer meck jämfört med att ställa in på en central kontrollpanel som sköter allt, men det är fullt möjligt. Dock är det sant att resten av iCloud inte fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...