Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Motsvarighet till kortkommandot [Windows+D] på macen?


carlsson

Rekommendera Poster

Det finns ett kortkommando för Windows som jag gillar skarpt: Windows-tangenten + D (eller M, vet inte skillnaden).

 

Det går till skrivbordet och minimerar alla andra program.

 

På Macen skulle det alltså bli "Gå till Finder och göm alla andra program".

 

Har letat lite sporadiskt efter ett motsvarande kortkommando på Macen men jag har aldrig hittat det, och aldrig orkat engagera ihjäl mig (man skulle ju kunna bygga ett Automatorskript men...). Men nu orkar jag iallafall skriva detta inlägget, kanske någon har ett tips! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går till skrivbordet och minimerar alla andra program.

 

På Macen skulle det alltså bli "Gå till Finder och göm alla andra program".

Blir nog: Gå till Finder (el ⌘-tab till Finder) och sen ⌥⌘H.

 

Annars prova med F11 ... alt fn+F11 beroende på inställningar.

 

Själv tycker jag det är lättast att ställa in ett sånt “hot corner”. Jag har nedre vänstra hörnet, så fara alla program åt sidan och man kommer åt allt på skrivbordet.

 

post-64246-0-17770800-1410690167_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner till F11. Men det är inte samma sak som att gömma alla andra program.

 

Borde finnas ett kortkommando för detta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner till F11. Men det är inte samma sak som att gömma alla andra program.

 

Borde finnas ett kortkommando för detta...

Ja, då blir det väl som den första då. Finder (el ⌘-tab till Finder) och sen ⌥⌘H.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du kan alt + cmd klicka på skrivbordet...eller finderikonen så göms alla andra program...inte helt kortkommando eftersom du fortfarande måste klicka någonstans iof.

 

endast altknappen och klick på valfritt program gömmer bara det programmet du hade aktivt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan alla dessa kortkommandon och tricks. Men det är fortfarande enklare med ETT kortkommando som gör det jag vill. Så är det bara! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fick bli ett AppleScript som jag knöt ihop med Sparks

 

tell application "Finder" to set visible of every process whose visible is true and name is not "Finder" to false

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...