Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fråga om Time capsule


d_st02

Rekommendera Poster

Jag funderar på de där med en NAS disk, en time capsule. Eftersom Jag är helt oerfaren och helt ny på NAS och externa

diskar skulle Jag vill veta om man kan använda sin time capsule som bara en extra trådlös disk som man skicka upp bilder etc i utan att behöva ha en säkerhetskopia på hela datorn inlagd på capsulen?

 

Eftersom tc är wifi uppkopplad, har man den alltid tillgänglig på datorn då? Hittar man den i findern eller nåt å sen bara flyttar filer som man vill?

 

Kör mavericks men snart yosemite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du kan använda den som extern hårddisk, du får dock tänka på att det inte går lika snabbt som en vanlig usb hårddisk då detta är trådlöst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha ok, kopplar man upp den via vilket modem som helst eller krävs massa andra apple prylar? Enligt hemsidan på tal om hastighet skall den vara grymt snabb över wifi, hm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan fråga,

 

Om Jag stoppar i ett minneskort/usb disk i datorn, kan man skicka iväg filer direkt till TC´n då utan att först lägga dom i datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver inte andra prylar. Hastigheten är jättebra när det gäller surf, men själva fildelningsfunktionen är inte lika snabb som exempelvis usb.

 

Du kan överföra bilder från usb till TC direkt utan att lägga dem på datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Föresten, kan man köra airplay via den till en hemmabioreiciver med ethernet kabel?

Eftersom Jag surfar genom TC´n så borde de väl gå att dra en ethernetkabel mellan tc´n och hemmabiorecivern?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om hemmabion har airplay stöd så fungerar det bra att göra som du säger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror den är bäst som backup. Köpte en för några dagar sedan och är inte jätteimponerad. Trådlöst är alltid trådlöst...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror den är bäst som backup. Köpte en för några dagar sedan och är inte jätteimponerad. Trådlöst är alltid trådlöst...

 

Vad är det du inte blev nöjd med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...