Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kommer inte in i recovery. Knappen " j " slutat fungera.


schat2

Rekommendera Poster

He allesammans.

Min " j " har slutat att fungera.

När ag slår på datorn och kommer fram till lösenorder så verkar det som om att tangenten är intryckt, men när ag raderar det och skriver in mitt lösenord så kommer ag in.

 

Var nere på en mac butik här i oslo och han pillade bort tangenten för att se om det var något skräp inunder, allt såg ok ut.

Han föreslog att ag skulle lämna den på service, vilket lät som en bra idé.

Om ag lämnade in den och inte ville få den reparerad så skulle ag få betala 500kr för att hämta ut den igen, anledningen till att ag inte skulle vila få den reparerad är om kostnaderna skulle bli för höga, att byta hela tangentbordet kunde kosta upp till 4000kr påstod han.

Så slet med mig den hem igen.

 

Har ni några tips?

Kan inte gå in in recovery "cmd-r" men kommer in i säkert läge.

Kan man komma in i recovery på andra vis?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håll ner ALT under starten så ska du kunna välja återställningsdisken. Men jag vet inte hur det ska kunna hjälpa.

 

Är felet det de påstår så är det byte som gäller och det är tyvärr dyrt. Alternativet är att köpa ett externt tangentbord och köra med det istället.

 

Vet inte hur reklamationsrätten ser ut i Norge men prova att reklamera datorn om den möjligheten finns, beroende på datorns ålder. Vet du med dig att du inte på något sätt kan ha orsakat felet så bör det vara ett tillverkningsfel som visat sig först nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alternativt kan du blanda in andra ord i ditt språk. Du kan skriva "hey" i stället för "hej" (det är det ursprungliga) och bor du i Norge kan du skriva "eg" i stället för "jag". Och "mulighet" i stället för "möjlighet", och så vidare. J/j är en klart överskattad bokstav. Det är från början inte ens en bokstav, utan bara ett fördärvat I/i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Håll ner ALT under starten så ska du kunna välja återställningsdisken. Men jag vet inte hur det ska kunna hjälpa.

 

Är felet det de påstår så är det byte som gäller och det är tyvärr dyrt. Alternativet är att köpa ett externt tangentbord och köra med det istället.

 

Vet inte hur reklamationsrätten ser ut i Norge men prova att reklamera datorn om den möjligheten finns, beroende på datorns ålder. Vet du med dig att du inte på något sätt kan ha orsakat felet så bör det vara ett tillverkningsfel som visat sig först nu.

Tänkte om det har något med mjukvaran att göra.

Kopplade in mitt externa nu och då fungera det galant med J.

 

Datorn är köpt på Elgiganten i Sverige, men Elkjöp är det motsvarande här i norge så ska leta fram kvittot och se vad som gäller.

 

Alternativt kan du blanda in andra ord i ditt språk. Du kan skriva "hey" i stället för "hej" (det är det ursprungliga) och bor du i Norge kan du skriva "eg" i stället för "jag". Och "mulighet" i stället för "möjlighet", och så vidare. J/j är en klart överskattad bokstav. Det är från början inte ens en bokstav, utan bara ett fördärvat I/i.

Tack för infon! Men har man köpt en dator för x antal tusen samt uppgraderat med ytliggare tusen så är J knappen som en susande mygga i sommarmörkret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...