Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Avbruten Hämtning på Itunes


DruttenSE

Rekommendera Poster

hej

Jag har ett litet problem när det gäller Itunes och då speciellt när man köper filmer.

Som i det här fallet när jag köpte Godzilla från Itunes store.

 

Itunes börjar och tanka ner men så helt plötsligt så av bryts hämtning och upp kommer ett felmeddelande som bilden visar.

 

Är det någon som har någon ide vad som felar?

 

Jag vill inte gå in och börjar ställa om min TimeCapsul för en jag vet att felet kan ligga på min sida, å, jag får inte glömma och säga att jag har bredbands bolaget som

internet leverantör.

 

Ha, en trevlig Onsdag.

post-19277-0-38130900-1409718343_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag fick ner filmen efter ett tag men det är j---t att det händer.

Det är bara några dagar sedan jag starta om datorn och Itunes stänger jag av när jag inte behöver den.

 

Det måste vara något annat som stökar ?

Men frågan är om man ska lägga ner något krut på det hela eftersom den kommer ett nytt system om en eller några veckor.?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag fick ner filmen efter ett tag men det är j---t att det händer.

Det är bara några dagar sedan jag starta om datorn och Itunes stänger jag av när jag inte behöver den.

 

Det måste vara något annat som stökar ?

Men frågan är om man ska lägga ner något krut på det hela eftersom den kommer ett nytt system om en eller några veckor.?

just den där varningen har jag aldrig sett innan, men det kan vara så att itunes server är upptagen eller att det är något som gör att du inte får kontakt med deras server. det brukar funka fint om man provar igen vid en annan tidpunkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan hända störningar på nätet, det är bara att försöka igen senare. Det är inget fel i datorn eller på iTunes i datorn. Om felet är återkommande rekommenderas att du kontaktar din internetoperatör så de får mäta uppkopplingen. Är det ADSL eller mobilt datanätverk? Är det ADSL så kan det vara tillfälliga störningar på linjen som får modemet att tappa signal, omstarta och sen hitta signal igen, och då kan du få precis det felmeddelandet du får. Dra ur alla kablar och sätt i dem igen brukar ordna det hela... Är det uppkoppling via mobilt datanätverk kan det vara en varierande signal beroende på väder och vind som påverkar de atmosfäriska förhållanden som mobilsignalen studsar genom och därmed påverkar uppkopplingen. Det är alltid signalfel av och till på internet, men små störningar kan kompenseras för och det sker automatiskt utan att man märker det, men är det större störningar så det blir för många fel så avbryts kontakten, och då kan du få felmeddelanden - märks framförallt på när man tankar hem större filer under längre tid. Om man småduttar med kortare filer och lite mejl och så, så märker man inget...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...